سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

سپردن مسئولیت پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر به یک سایت مجعول علاوه بر آورده‌هایی که برای دوطرف ماجرا داشته، بر رونق بازار خرید و فروش بلیت به‌ویژه در فضای مجازی افزوده است.

سینما

به گزارش همشهري، سايت سينوگرام كه قرار بود آورده و يادگار دبير جشنواره سي و پنجم براي سينماي ايران باشد، حالا ميزان سنجش قدرت روان و تحمل مخاطبان سينما درباره ادعاهاي موجود نسبت به اعتبار آن شده است. اين سايت كه گفته مي‌شود از 6‌ماه پيش براي چنين روزهايي آماده مي‌شده، درست در لحظه حساس نهايي از كار افتاده اما نكته اينجاست كه براساس اطلاعات سايت who.is، از زمان ثبت دامنه آن در فضاي مجازي تنها 4‌ماه مي‌گذرد و فردي به نام احمد رفيع‌زاده با دادن يك نشاني در شهر اونتاريو كانادا، موفق به ثبت نام سينوگرام شده است.

از سوي ديگر، مركز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد كه وظيفه ساماندهي سايت‌ها را بر عهده دارد، هنوز بررسي اعتبار سينوگرام را به پايان نرسانده است. ضمن اينكه با توجه به لزوم برقرارشدن تراكنش‌هاي مالي براي خريد بليت، هيچ نشاني از نماد اعتماد الكترونيكي در اين سايت به چشم نمي‌خورد.

اين نماد را مركز توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسي اعتبار دايركنندگان سايت‌هاي خريد و فروش، در اختيار آنها مي‌گذارد.به اين ترتيب و درحالي‌كه مشخص نيست چه سرنوشتي در انتظار گردش مالي صدها ميليون (شايد هم ميلياردها) توماني در سينوگرام است، عده‌اي با ادعاي در اختيارداشتن بليت‌هاي جشنواره در فضاي مجازي بازار سياه راه انداخته‌اند.

كافي است سري به سايت‌هاي آگهي رايگان در اينترنت بزنيد و ببينيد مشتاقان سينما چگونه در پي دست‌يافتن به بليت‌ها هستند. هر چند هنوز يك معامله واقعي هم بر سر بليت‌هاي جشنواره سي و پنجم انجام نشده اما گفته مي‌شود قيمت توافقي برخي سينماهاي خاص از يك تا 3ميليون تومان در نوسان است.

پس از آورده‌اي كه نرم‌افزارهاي ويژه مسافركشي براي بازار كار ايران داشتند و گروهي از دانش‌آموختگان داراي خودروي شخصي را از فهرست جويندگان كار خارج كردند، حالا نوبت به سايت پيش‌فروش بليت‌هاي جشنواره فيلم فجر رسيده كه با انفجار در لحظه حساس، بازار خريد و فروش بليت در فضاي مجازي را داغ‌تر از هميشه و به كاهش آمار بيكاري كمك كند!

کد خبر 359846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha