همشهری آنلاین-علی شاکری: راه بانوان والیبالیست با کنار گذاشته شدن هند، برای صعود به مرحله دوم مسابقات انتخابی زنان جهان هموارتر شد.

volleyball Team

با اتفاقات رخ داده براي فدراسيون واليبال هند و گرفتار شدن آنان در جنگ معروف " هفتاد دو ملت " و مورد غضب فدراسيون جهاني واقع شدن، فرصتي ايده‌آل براي بانوان واليباليست‌ ايران پديد آمد تا در نخستين حضورشان در مسابقات انتخابي جهان از شر حريفي جدي رهايي يابند و اميدوارتر از هميشه چشم به صعود به مراحل بعدي داشته باشند.

حالا بخت و اقبال در خانه واليبال ايران را زده تا آنان با در پيش داشتن دو حريف معمولي به نام‌هاي مالديو و نپال بيش از پيش در انديشه صعود به دور بعد، چمدان‌ها را به سوي اقيانوس هند ببندند.

هندي‌ها درگير در جنگ قدرت و كشمكش ابتدا از ميزباني محروم شدند و دومين ضربه را هم چند روز پيش با كنار گذاشته شدن از اين رقابت‌ها متحمل شدند تا تيم ملي واليبال بانوان ايران در مسيري آسوده‌تر به حضور در مراحل بالاتر جدول مسابقات انتخابي در قاره آسيا فكر كند.

در مسابقات انتخابي والييال قهرماني زنان جهان سال ٢٠١٨ در آسيا، همانند رقابت‌هاي مردان، پنج تيم برتر قاره در رنكينگ فدراسيون جهاني از جمله چين، ژاپن، كره جنوبي، تايلند و چين تايپه از مرحله نخست معافند و منتظر بازي‌هاي انتخابي ٥ گروه ديگر و تيم‌هاي برترند تا در نهايت در مرحله پاياني تكليف ٤ سهميه آسيا براي مسابقات جهاني پيش رو را مشخص سازند.

حالا بانوان واليباليست ايران علي‌رغم نداشتن شانس راه‌يابي به مرحله نهايي مسابقات قهرماني جهان، اين فرصت را دارند تا با حضور در مرحله اصلي و در رويارويي با قدرت‌هاي اول واليبال زنان آسيا و دنيا، عيارشان را بهتر بسنجند.

کد خبر 359788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha