دیروز هزار فرزند شهید نسبت به تصمیم بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی براینکه نام شهدای آتش‌نشان نه در فهرست شهدای ایثارگر که به‌عنوان شهیدخدمت ثبت و ضبط می‌شود اعتراض کردند.

شهید آتش نشان

به همين مناسبت محمدمهدي تندگويان، نايب‌رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران كه خود نيز فرزند شهيد محمدجواد تندگويان وزير نفت دولت شهيد محمدعلي رجايي است نامه‌اي خطاب به علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نوشت و درآن ضمن اشاره به حادثه تأسف‌بار آتش‌سوزي ساختمان پلاسكو در۳۰دي‌ماه گذشته گفت: ما به‌عنوان يادگاران ايثار و مقاومت در انقلاب اسلامي و 8سال دفاع‌مقدس مراتب اعتراض خود را نسبت به تصميم بنياد شهيد و امور ايثارگران مبني بر شهيد خدمت شمردن شهداي آتش‌نشاني به‌جاي ثبت به‌عنوان شهيد ايثارگر اعلام مي‌داريم.

وي در بخشي از اين نامه با طرح اين سؤال كه چه تفاوتي بين شهداي دوران انقلاب اسلامي، 8سال دفاع‌مقدس و همچنين شهداي نيروي انتظامي و سپاه پاسداران در ماموريت‌هاي گوناگون ملي و يا شهداي مدافع حرم با شهداي آتش‌نشاني است؟ نوشت: آتش‌نشانان جان خود را براي حفظ و حراست از مال، جان و انفاس مسلمين و مردم عزيز كشورمان از دست داده‌اند چرا اين شهدا كه مظلومانه و گاهي با كمترين امكانات بي‌درنگ به دل آتش و دود زده و براي نجات حتي يك نفر چشم بر عافيت خود مي‌بندند نبايد در جرگه شهداي ايثارگر شمرده شوند؟ تندگويان به نمايندگي از سوي خانواده‌هاي ايثارگر از رئيس مجلس شوراي اسلامي خواست تا در اسرع وقت اين موضوع را رسيدگي كرده و با امضاي اكثريت نمايندگان مجلس نسبت به تغيير قانون اقدام كنند. بنابراين گزارش همچنين كمپيني با عنوان آتش‌نشان شهيد ايثارگر از سوي جمعي از فرزندان شهدا شكل گرفته است كه از ميان آنها نام فرزندان شهدايي نظير همت، جهان‌آرا، باكري، دادمان، كلاهدوز، اندرزگو، ستاري، زين‌الدين و كشوري به چشم مي‌خورد. اينطور كه محمدمهدي تندگويان مي‌گويد تعداد امضاهاي خانواده‌هاي شهيد و ايثارگر و دركنار آن شهروندان تهراني و ساير مردم كشور در اين كمپين روبه‌افزايش است.

کد خبر 359748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha