همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اگر آمریکا توافق هسته‌ای را کنار بگذارد ما نیز آمادگی داریم تا برنامه هسته‌ای‌مان را به حالت عادی بازگردانیم.

صالحی

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ایران در گفت‌وگو با شبکه سی بی سی این مساله که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در مراسم تحلیف اشاره‌ای به ایران نکرده است را مثبت ارزیابی کرد.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی‌اش که گفته بود پس از به قدرت رسیدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را پاره خواهد کرد، گفت: ما نمی خواهیم شاهد نابود شدن توافق هسته‌ای باشیم، اما آمادگی داریم تا در صورت چنین اتفاقی برنامه هسته‌ای مان را به حالت عادی بازگردانیم؛ نه تنها در نقطه‌ای که قرار داشتیم، بلکه از لحاظ فنی به سمت شرایطی بالاتر حرکت کنیم.

وی همچنین به سخنان ترامپ در مراسم تحلیف اشاره کرد و گفت: من مراسم تحلیف را با دقت بسیار تماشا کردم، او هیچ صحبتی درباره ایران نکرد و این مثبت است. من در موقعیتی نیستم که بخواهم گمانه زنی کنم. ما فقط صبر می کنیم تا ببینیم چه پیش می آید، زیرا با گذشت زمان صداهای مختلفی شنیده می شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تاکید کرد که ایران کشور صبوری است و عجولانه عمل نمی کند.

صالحی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه اگر ترامپ توافق هسته‌ای را کنار بگذارد، ایران چه اقدامی خواهد کرد، گفت: ایران به تناسب عمل خواهد کرد. ما پیش از این نیز یک بار این کار را کرده‌ایم. آن توافق (در سال 2005) نتیجه نداشت و ایران توانست با سرعت به فعالیت‌های هسته ای خود بازگردد. ما به راحتی میتوانیم به سرعت به عقب بازگردیم و نه فقط به جایی که پیش از این بوده ایم، بلکه از نظر فنی به جایگاهی به مراتب بالاتر.

وی افزود: من نمی‌خواهم شاهد چنین روزی باشم. قطعا نمی خواهم چنین تصمیمی بگیرم اما ما آمادگی داریم.

معاون رئیس جمهور ایران علاوه بر این، از سند منتشر شده از سوی کاخ سفید درباره خط مشی دونالد ترامپ انتقاد کرد که در آن بر لزوم مقابله با موشک ایران و کره شمالی تاکید شده است.

وی در این باره گفت: آمریکا 10 هزار مایل (16 هزار کیلومتر) با ایران فاصله دارد و ما هرگز به دنبال ساخت موشک‌هایی با چنین بردی نبوده‌ایم. این یک اقدام سیاسی است که با هیچ منطقی جور در نمی‌آید.

کد خبر 359560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha