شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

فاجعه پیش‌فروش بلیت‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر که از لحظه آغاز به بدترین شکل ممکن آغاز شده بود، تا عصر روز گذشته به همین ترتیب پیش رفت و در نهایت متقاضیان با عبارت «با توجه به حجم بالای درخواست‌ها، در صورت وجود ظرفیت پیامک تکمیل فرآیند خرید برای کاربران ارسال خواهد شد» به آینده‌ای نامعلوم حواله شدند.

سینما

به گزارش همشهري، سايت عرضه‌كننده بليت‌هاي جشنواره امسال كه در ساعت‌هاي پاياني جمعه و بامداد شنبه كلا از دسترس خارج شده بود، حوالي ظهر روز گذشته در حالي در دسترس قرار گرفت كه بليت‌هاي بسياري از نوبت‌هاي نمايش آن فروخته شده بود. در اين ميان، مشخص نيست كاربران عادي چگونه توانسته‌اند وارد يك سايت منفجرشده شوند و بليت‌هاي مورد نياز خود را تهيه كنند!

از سوي ديگر، تمام ايرادهاي فني سايت به استقبال بسيار شديد سينمادوستان نسبت داده مي‌شود و از ستاد جشنواره هم كسي پاسخگوي اين فاجعه نيست. در دوره‌هاي گذشته يك سايت معتبر مسئوليت پيش‌فروش بليت‌هاي فيلم فجر را بر عهده داشت و مشكلات احتمالي هم در كمترين زمان ممكن حل مي‌شد اما اصرار ستاد جشنواره بر اختراع دوباره چرخ با به كارگيري يك سايت بي‌نام و نشان و انداختن تمام مشكل‌ها و مسائل فني به گردن «استقبال شگفت‌انگيز تماشاگران» چيزي از بار مسئوليت دبير جشنواره و مسئولان سازمان سينمايي كم نمي‌كند.

تاكيد بر افزايش تعداد بليت‌ها هم صرفا ترفندي براي گمراه كردن افكار عمومي و بازي با احساس ترك‌خورده سينمادوستاني است كه يك سال براي ديدن فيلم‌هاي جشنواره منتظر مانده‌اند و حالا بايد چوب بي‌تدبيري مسئولان پيش‌فروش بليت را بخورند. نخستين گام در اين زمينه عذرخواهي رسمي متوليان جشنواره فيلم فجر از رقم خوردن اين فاجعه و تلاش براي جبران كردن آن به گونه‌اي است كه بوي عوام‌فريبي به مشام نرسد.

خبر ديگر از جشنواره فيلم فجر، افزوده شدن 2 فيلم «شنل» به كارگرداني حسين كندري و «بن‌بست وثوق» حميد كاوياني به بخش چشم‌انداز سينماي ايران است. اين اتفاق پس از كناره‌گيري «امپراطور جهنم» پرويز شيخ‌طادي و به پايان نرسيدن مراحل توليد «شعله‌ور» حميد نعمت‌الله افتاد تا تركيب 11 فيلم بخش چشم‌انداز ناقص نماند.

کد خبر 359451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha