شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

آیین اختتامیه ششمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر ویژه جوانان زیر ۲۵ سال شامگاه جمعه با حضور چهره‌های شاخص جامعه هنری و بیش از ۴۰۰ نفر از هنرمندان جوان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

هنر

به گزارش همشهري، سيف‌الله پوياراد، مدير دوسالانه دامون‌فر در ابتداي برنامه از حاضران درخواست كرد به احترام آتش‌نشانان حادثه ساختمان پلاسكو از جا برخيزند و يك دقيقه سكوت كنند. در ادامه آيدين آغداشلو، رئيس شوراي داوري روي صحنه آمد و با اشاره به استعدادهاي شگرف نقاشان جوان در 4گوشه ايران، گفت:

آنها بايد بدانند آغداشلو هم در 20سالگي نمي‌توانست آثارش را بفروشد و بسياري از هنرمندان 20ساله از دوران 20سالگي من بهترند. در بخش ديگر مراسم، نقاشان برگزيده سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران به اين شرح معرفي شدند: بهناز جهان، سمانه صالحي، ميلاد آيتي، نيلوفر حسيني‌منش و نيلوفر فلاح‌فر. قرار است سازمان فرهنگي- هنري از نخستين نمايشگاه اين هنرمندان يك اثر خريداري كند.

تجليل از استاد محمدابراهيم جعفري ديگر بخش مراسم پاياني بود كه با حضور و سخنراني غلامرضا نامي انجام و فيلمي از زندگي اين نقاش برجسته پخش شد.در بخش معرفي برگزيدگان، جواد بهرامي رتبه نخست ششمين دوسالانه نقاشي دامون‌فر را به‌دست آورد و برنده جايزه سفر به آلمان و شركت در آكادمي فابركاستل شد.

صادق فرهاديان عنوان نقاش برگزيده مردم را از آن خود كرد. شقايق مشهدي، نيلوفر نادري، مريم قاسمي و شيلا جليل‌هيراد هم در رتبه دوم مشترك ايستادند. در بخش نقاشي ديجيتال از آرزو طالبي و صادق فرهاديان و در بخش نقاشي از بهناز فاطمي، ندا ميرحسيني، عرفان جمشيدي، فربد الكايي، اميرحسين اكبري و ميلاد محمودي تقدير شد.

کد خبر 359450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha