همشهری آنلاین: معاون وزیر کشور، آمار ۶۰ نفره مفقودین حادثه پلاسکو را تکذیب کرد و گفت: حدود ۲۰ تن از آتش‌نشانان و یا کمتر، زیر آوار مانده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ تن از زیر آوارماندگان مردم عادی باشند که از طرق مختلف مفقود شده‌اند.

آوار - پلاسکو

به گزارش ايرنا، اسماعیل نجار با بيان اين مطلب افزود: بررسی ابعاد دیگر حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو پس از آواربرداری، در اولویت دوم کاری این ستاد دنبال خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در جلسات ستاد مدیریت بحران کشور همه مسئولین اعم از شخص رئیس‌جمهوری، وزیر کشور، معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری حضور داشتند، افزود: در این جلسات که در مکانی در مجاورت محل حادثه تشکیل شد، تصمیمات لازم اتخاذ شد. همچنین امکانات و نیازمندی‌های مورد نیاز آواربرداری این حادثه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا همه دستگاه‌ها، امکانات و تجهیزات خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند.

نجار اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولیت حادثه رخ داده با شهردار تهران به عنوان مسئول اصلی شهر و زیرمجموعه‌های آن مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش نشانی تهران است به همین دلیل مقرر شد تا سخنگوی آتش‌نشانی، مسئولیت سخنگویی ستاد مدیریت بحران کشور را برعهده گیرد و همه اطلاعات از این کانال در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار داده شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس شواهد و قرائن واصله، آخرین آمار زیر آوارماندگان ساختمان فروریخته پلاسکو حدود 20 تا 30 نفر است.

نجار افزود: بر اساس یک آمار سرانگشتی مشخص شده است که حدود 20 تن از آتش‌نشانان و یا کمتر، زیر آوار مانده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود حدود 10 تن از زیر آوارماندگان مردم عادی باشند که از طرق مختلف مفقود شده‌اند.

معاون وزیر کشور در حوزه بحران تاکید کرد: هم اینک بررسی‌های لازم در زمینه تعداد مفقودین از سوی نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های در حال انجام مسئولان، بتوان تعدادی از مفقودین این حادثه را زنده نجات داد.

معاون وزیرکشور در ادامه به برخی اظهارات نادرست و دروغ‌پراکنی‌های شبکه‌های مجازی در حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار مفقودین این حادثه از 25 تا 60 نفر اعلام می‌شود که آماری کذب و نادرست است و مردم نباید به این اخبار نادرست توجه کنند.

نجار، تعداد آتش‌نشانان مصدوم این حادثه را حدود 84 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 33 تن دچار سوختگی شدید شدند که در بیماستان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند. 51 آتش‌نشان مصدوم نیز بصورت سرپایی مداوا شدند. در حال حاضر نیز 4 تن از آتش‌نشان به‌دلیل مصدومیت بالا و سوختگی در بیمارسنان بستری هستد.

نجار، تعداد شهدای آتش‌نشان این حادثه را تا صبح امروز 3 تن اعلام کرد و گفت: یک آتش‌نشان در بیمارستان و دو تن دیگر نیز زیر آوار جان خود را از دست دادند و به درجه شهادت نائل آمدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حادثه رخ داده در ساختمان پلاسکو نباید دنبال مقصر بگردیم، تاکید کرد: همه به نوعی مقصر هستیم.

ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری، پنجشنبه هفته گذشته دچار آتش‌سوزی در طبقات بالایی شد که پس از 4 ساعت سوختگی به یکباره بطور عمودی فرو ریخت.

این ساختمان دارای قدمتی 54 ساله بود که بیش از 570 باب واحد تجاری را درخود جای داده بود و گفته می‌شود که تنها صد باب از این واحدها بیمه بوده‌اند.

کد خبر 359436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha