جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، از کار افتادن سایت پیش‌فروش بلیت‌ها، اظهارنظر عجیب وزیر ارشاد در سفر به قم و انصراف یکی دیگر از فیلم‌های بخش چشم‌انداز مهم‌ترین خبرها تا نخستین روز بهمن بود.

سینما

به گزارش همشهري، سيدرضا صالحي‌اميري كه براي ديدار با مراجع عظام به شهر مقدس قم سفر كرده بود، در ديدار با حضرت آيت‌العظمي ناصر مكارم‌شيرازي با اشاره به تلاش براي حمايت از فيلم‌هاي ارزشي و انقلابي ساخته جوانان متدين با هدف حفظ رنگ و بوي انقلابي جشنواره فيلم فجر، گفت: بر همين اساس اجازه نداديم ۱۰ فيلم با مضمون نامناسب، ضدارزشي و فمنيستي به جشنواره راه يابند. وزير ارشاد در عين حال به اين نكته اشاره نكرد كه اين 10فيلم ضدارزشي چگونه از سازمان سينمايي پروانه ساخت گرفته و بدون كمترين مشكل توليد و آماده نمايش شده‌اند.

از سوي ديگر، از نخستين ساعت‌هاي صبح جمعه سايت پيش‌فروش بليت‌هاي جشنواره از دسترس عموم مردم خارج شد و تمام تلاش‌ها براي ورود به سايت به پيام «به‌دليل استقبال زياد سرور در حال پاسخگويي به صف كاربران است. لطفا مدتي ديگر مراجعه نماييد» ختم مي‌شد.

اين پيام چند ساعت بعد به جمله انگليسي Whoops, looks like something went wrong تغيير شكل داد و پيگيري‌ها براي رفع مشكل به نتيجه نرسيد. از كار افتادن سايت همزمان شد با لغو مراسم رونمايي از پوستر تا مشخص شود جشنواره فيلم فجر امسال راهي سخت براي راضي كردن سينمادوستان پيش رو دارد. پس از آنكه تهيه‌كننده و كارگردان «امپراتور جهنم» از حضور در بخش چشم‌انداز انصراف دادند، روز گذشته نوبت به پروژه «شعله‌ور» حميد نعمت‌الله رسيد كه قيد نمايش در اين بخش را بزند.

گفته مي‌شود مراحل توليد اين فيلم همچنان در استان سيستان و بلوچستان ادامه دارد و بعيد است براي حضور در جشنواره آماده شود. هر چند مشخص نيست هيأت انتخاب بر چه اساسي يك فيلم حاضر در مرحله فيلمبرداري را براي نمايش در بخش چشم‌انداز تأييد كرده است. به اين ترتيب، ستاد جشنواره بايد براي 2فيلم غايب بخش چشم‌انداز جايگزين معرفي كند.

کد خبر 359329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha