همشهری آنلاین: مدیرکل روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد که امشب سریال‌های طنز سیما پخش نمی‌شوند.

به گزارش مهر؛ داوود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی صداوسیما با اشاره به اتفاق ناگوار آتش سوزی در ساختمان پلاسکو درباره تغییرات در برنامه های رادیو و تلویزیون و رویکرد رسانه ملی گفت: روال برنامه ها با توجه به این حادثه ناگوار تا حدودی  تغییر می کند و این تغییر نیز طبیعی است، به هر حال باید به این موضوع توجه کرد که عده ای از هموطنان در این حادثه جان خودشان را از دست داده اند.

وی ادامه داد: رسانه ملی ضمن همدردی با خانواده های این عزیزان، آخرین اطلاعات و اخبار را همچون روز حادثه که لحظه به لحظه مردم را از ماجرا و اقدامات انجام شده مطلع می کرد، اطلاع رسانی خواهد کرد و از سویی دیگر در تلاش است تا با نگاهی کارشناسانه ابعاد ماجرا را بررسی و گزارش آن را به مردم اعلام کند.

نعمتی با اشاره به روند پیگیری اخبار از شبکه خبر تصریح کرد: شبکه خبر تدارک ویژه ای را برای اطلاع رسانی پیش بینی کرده و با اعزام گروه های خبری آخرین اخبار را به مردم اطلاع رسانی می کند. دیگر شبکه ها نیز به فراخور موضوع و در دو قاب، تصاویری زنده از محل حادثه پخش می کنند.

وی با اشاره به عملکرد شبکه پنج شبکه تهران نیز یادآور شد: شبکه پنج سیما امروز جمعه اول بهمن در چهار باکس خبری به این رویداد می پردازد. تصاویر زنده حادثه به صورت دو قاب و به طور زنده و لحظه به لحظه از شبکه خبر و شبکه پنج پخش می شود تا مردم در جریان قرار گیرند و این حادثه با حضور مسئولان شهری پیگیری خواهد شد. برنامه «تهران بیست» که جمعه ها پخش نمی شود، امشب به طور ویژه به موضوع خواهد پرداخت. ضمنا به منظور تکریم شهدای این حادثه و خانواده های آنها برنامه های طنز شبیه «پاورچین» پخش نخواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما از پخش یک سریال همزمان با حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: شبکه پنج سیما برای تکریم مجاهدت و فداکاری آتش نشان ها تغییرات دیگری هم دارد و سریال «عملیات ۱۲۵» و «مسابقه آقای آتش نشان» از شنبه دوم بهمن روی آنتن می رود. در واقع شبکه پنج سیما به منظور تکریم و پاسداشت یاد فرزندان شجاع ملت، با تغییر فوری جدول پخش برنامه های نمایشی خود،  سریال «عملیات ۱۲۵» را به جای سریال «گروه پلیس» جایگزین می کند. با حذف پخش فصل جدید سریال «گروه پلیس»، فصل سوم سریال «عملیات ۱۲۵» هر شب ساعت ۱۹ پخش و ساعت ۱۳ روز بعد نیز بازپخش می شود.

به گفته نعمتی، پخش مسابقه «آقای آتش نشان» نیز از شنبه دوم بهمن هرشب ساعت ۲۱ در جدول پخش ویژه شبکه پنج قرار می گیرد. این مسابقه که از پربیننده ترین مسابقات نوروز ۹۵ تلویزیون بود، وجدان کاری، روحیه ایثار، شهامت و فداکاری را بین آتش نشانان جوان به تصویر کشیده است.

نعمتی از توقف پخش برنامه ها و سریال های طنز سیما خبر داد و اظهار کرد: سریال های «شهرک جیم» و «لیسانسه ها» هم امروز اول بهمن از شبکه سه سیما پخش نخواهند شد. شبکه های رادیویی نیز به طور ویژه به موضوع می پردازند تا شنوندگان خود را در جریان اخبار قرار دهند.

وی در پایان درباره عملکرد شبکه های رادیویی و تلویزیونی و ترغیب و آگاه سازی مردم در موقعیت های بحرانی عنوان کرد: تلاش خبرنگاران و گزارشگران شبکه در لحظات اولیه کسب اطلاعات و اعلام آن به مردم بود و البته در مواردی هم از سوی مجریان و برخی گزارشگران به این موضوع اشاره شد که از تجمع خودداری کنند تا خللی در کار پیش نیاید. البته وقوع این حادثه و حواشی آن نشان داد که باید آموزش هایی را در ارتباط با مواجه مردم با بحران ارائه کرد.

کد خبر 359285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha