همشهری آنلاین: مراسم یادبود مرحوم «حاج عزیزالله اسماعیلی»، پدر دکتر محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در محل شورای نگهبان برگزار شد.

محسن اسماعیلی و آیت الله جنتی

به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه همزمان با هفتمين روز درگذشت اين پيرغلام ابا عبدالله الحسين(ع) و از سوي اعضا، مديران و كاركنان شوراي نگهبان برگزار شد، آيت‌الله احمد جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري و دبير شوراي نگهبان و آيات هاشمي شاهرودي، مؤمن، مدرسي يزدي، حجت‌الاسلام والمسلمين محمود علوي وزير اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمين شهيدي محلاتي رئيس بنياد شهيد، دکتر بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری، دكتر عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان و اعضاي حقوقدان این شورا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسين مومني در اين مراسم با اشاره به روايتي از امام جعفر صادق(ع) كه مي‌فرمايند «آنچه انسان را به سمت عبوديت سوق مي‌دهد عقل، و آنچه كه به خروج از عبوديت رهنمون مي‌كند جهل است»،  گفت: عقل عبارت است از حجت درون؛ كه اگر تحت تاثير قواي ديگر مانند وهم، خشم و غضب قرار نگيرد بالاترين امتيازي است كه خداوند به انسان ارزاني داشته است.

اين خطيب و استاد حوزه علميه قم، در بخش ديگر سخنانش گفت: تفكر نسبت به مبدأ، انسان را از غرور و خودبرتربيني مصون نگه مي‌دارد و عزت و اعتبار افراد بخاطر آن چيزي است كه خداوند در وجود انسان دميده است؛ كه اگر اين نعمت از انسان جدا شود، انسان تبديل به جسد خواهد شد. بنابراين كسي كه به جوهره تشكيل‌دهنده و آنچه خدا در او دميده است توجه كند، آفت‌هاي دنيا نمي‌تواند بر او تأثير بگذارد چراكه مي‌داند عزت و اعتبارش به اعتبار آن چيزي است كه خدا عطا فرموده است.

اين مراسم با ذكر مصيبت بانوي دوعالم حضرت زهرا (س)، سالار شهیدان و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام پايان يافت.

«حاج عزيزالله اسماعيلي» پيرغلام ابا عبدالله الحسين(ع)، چهارشنبه ٢٢ دي ماه پس از طي يك دوره بيماري، به ديار باقي شتافت.

کد خبر 359191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha