همشهری آنلاین: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و هشدار گرد و خاک در خوزستان راه‌اندازی شد.

مرکز ملی پایش و هشدار گرد و خاک در خوزستان راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا، کوروش بهادری ديروز در کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: این مرکز می‌تواند پیش‌بینی 10 روزه گرد و خاک کل کشور را ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های دولت و شورای عالی امنیت ملی تصمیم به راه‌اندازی این مرکز پایش گرد و غبار کشور در این استان گرفته شد.

بهادری اضافه کرد: با توجه به زمان‌بر بودن راهکارهای مقابله با گرد و غبار، مرکز پایش می‌تواند برخی از مشکلات در این حوزه را پیش‌بینی و مرتفع کند.

وی همچنین گفت: با دستور استاندار خوزستان قرار است چهار دستگاه تلویزیون شهری برای نمایش وضعیت هوا در شهر اهواز راه‌اندازی شود.

بهادری افزود: این تلویزیون‌ها در میدان فرودگاه، میدان دانشگاه چمران، میدان نمایشگاه بین‌المللی و میدان پاداد نصب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست خواستار ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی از روند اجرای مصوبات کارگروه ملی گرد و غبار در استان شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده افزود: در سال 93 کارگروه ملی گرد و غبار مصوباتی در خوزستان داشت که برای برخی از آنها اعتبار اختصاص یافت و برخی نیز اعتباری برای اجرا نداشتند که لازم است دستگاه‌های اجرایی گزارش تحقق این مصوبات را به کارگروه گرد و غبار استان ارائه دهند تا امکان پیگیری آنها وجود داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به ارائه طرح‌های تحقیقاتی برای استفاده از روش‌های جدید در مقابله با گرد و غبار اظهار کرد: استان باید از این تحقیقات حمایت کند و زمین‌هایی نیز برای اجرای پایلوت آن در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم برای کاهش این پدیده در استان گامی برداریم.

خوزستان از سال 80 درگیر پدیده گرد و غبار بوده است.

هوای کلانشهر اهواز در 9 ماهه امسال 150 روز در شرایط ناسالم و 11 روز در شرایط خطرناک بوده که عمده آلودگی آن غبار است. 

کد خبر 359163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha