همشهری‌آنلاین: علیرضا افتخاری، خواننده مطرح که چند مدتی از صحنه‌های اجرا به دور بود، به رهبری فریدون شهبازیان برخی از خاطره‌انگیزترین تصانیف و‌آوازهایش را بازخوانی کرد، اگر چه اجرایش بازتاب‌های متفاوتی داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی فجر، چهارمین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و‌ آواز علیرضا افتحاری آغاز شد.

اجرایی که به دلیل اهمیت آن جمع کثیری از متولیان ارشاد در آن حاضر شدند. در این میان وزرای فعلی و سابق ارشاد (صالحی امیری و جنتی) هم به تماشای هنرنمایی ارکستر ملی ایران نشستند.

فریدون شهبازیان در ابتدای مراسم گفت: این ارکستر با هدف پیشبرد موسیقی ارکسترال و اصیل ایرانی تشکیل شده است. دل‌مشغولی من اجرای خوب و ارزشمند موسیقی ایرانی که موسیقی‌دانان کشورمان می‌سازند و موسیقی ملل است که امیدوارم محقق شود. من تولد ارکستر ملی ایران را تبریک میگویم.

شهبازیان همچنین یادی از فرهاد فخرالدینی رهبر پیشین ارکستر ملی ایران کرد.

رهبر ارکستر ملی خطاب به سید رضا صالحی امیری -وزیر ارشاد- گفت: آقای وزیر از شما می خواهم کمک کنید تا موسیقی اصیل و ارکسترال ایرانی در جهان معرفی شود. ما از سبک‌های موسیقی جهان استفاده می‌کنیم که آنها تدوین کردند و آن را با موسیقی خودمان درمی‌آمیزیم تا آثار بهتری را پدید آوریم.

موسیقی ما به ویژه موسیقی مقامی بسیار غنی است و کمتر جایی پیدا می‌شود ربع پرده‌های ما را داشته باشند.

در ابتدای کنسرت قطعه بی‌کلام اجرا شد و پس از آن علیرضا افتخاری پس از سال‌ها دوری از صحنه به عنوان خواننده به این ارکستر اضافه شد.

پس از اجرای کنسرت سید رضا صالحی‌امیری، وزیر ارشاد، در حاشیه اجرای ارکستر ملی ایران با بیان اینکه ارکستر ملی بخشی از هویت ماست، گفت: همه ما به این هنرمندان به‌خصوص استاد شهبازیان افتخار می‌کنیم.

 وی ادامه داد: حضور من اینجا در حقیقت توجهی بوده به هنر موسیقی و اصحاب موسیقی همچنین برای ارکستر ملی ایران احترام ویژه‌ای قائل هستم.

صالحی‌امیری همچنین با بیان اینکه موسیقی باعث نشاط جامعه می‌شود، اظهارکرد: این حوزه از موسیقی می‌تواند در نشاط جوانان تاثیر زیادی داشته باشد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: باید تلاش کنیم موسیقی ما از مرزهای ایران خارج شود تا پیام صلح، وحدت و انسجام را به همه جهانیان منتقل کند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه امشب یکی از شبهای زیبای موسیقی ایران بود، ادامه داد: ارکستر ملی به رهبری استاد شهبازیان و خوانندگی آقای افتخاری لبخند را به چهره های مردم نشاند. نشاط و شادی جوانان آرزوی ما و دولت است و دوست داریم جوانان همیشه با نشاط و شاد باشند.

او با تاکید بر اینکه نسل جوان ما انسانهای خوش قلب و فرهیخته ای هستند ادامه داد: ما باید جوانان را به رسمیت بشناسیم جوانان امروز به هنر موسیقی، شعر و معنویت نیاز دارد و ما باید در حوزه های موسیقی، تئاتر، سینما و قرآنی تلاش کنیم تا معونیت، معرفت و هنر را در نسل جوان منتشر کنیم.

کد خبر 359147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha