چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۱۰روز تا آغاز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و لحظه‌شماری سینمادوستان برای دیدن فیلم‌های تازه، گردونه اکران همچنان به چرخش خود ادامه می‌دهد و این هفته نمایش عمومی یک فیلم به پایان می‌رسد.

آخرین نفس‌های اکران پیش از جشنواره

به گزارش همشهري، درست 10هفته از آغاز اكران «نفس» به كارگرداني نرگس آبيار در سينماهاي تهران مي‌گذرد و طبق قانون، اين فيلم با فروشي حدود يك ميليارد و 500ميليون تومان امروز از پرده پايين مي‌آيد. هر چند نمايش آن در برخي شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد. «خانه‌اي در خيابان چهل و يكم» ساخته حميدرضا قرباني كه هفته گذشته اكران شده بود، امروز سرگروه پرديس سينمايي كورش مي‌شود و به نمايش خود ادامه مي‌دهد.

خانه‌اي در خيابان چهل و يكم كه نخستين تجربه كارگرداني قرباني است، سال گذشته در بخش نگاه نو جشنواره سي‌وچهارم حضور داشت. اين فيلم داستان 2برادر را روايت مي‌كند كه دعواي آنها خانواده را تا مرز بحران مي‌برد و مادر خانواده و 2عروس او مي‌كوشند بار مشكلات زندگي را به دوش بكشند. مهناز افشار، علي مصفا، سهيلا رضوي، سارا بهرامي، آرش مجيدي و... در خانه‌اي در خيابان چهل و يكم بازي مي‌كنند. مصفا اين روزها «وارونگي» را هم روي پرده دارد.

ديگر فيلم تازه اكران «هفت‌ماهگي» هاتف عليمرداني است كه حامد بهداد، باران كوثري، پگاه آهنگراني، هانيه توسلي، احمد مهرانفر، فرشته صدرعرفايي، بهناز جعفري و رضا بهبودي در آن ايفاي نقش كرده‌اند. اين فيلم هم نخستين بار سال گذشته در جشنواره به نمايش درآمد و دومين فيلم عليمرداني در اكران يك سال اخير پس از «كوچه بي‌نام» است. اين فيلمساز در جشنواره سي و پنجم «آباجان» را در بخش مسابقه سوداي سيمرغ دارد.

از بازيگراني كه همزمان 2فيلم در جدول اكران دارند، مي‌توان به مصفا، رضا بهبودي و البته اكبر عبدي اشاره كرد؛ بازيگر طناز و قديمي سينما كه مدتي است فقط به كمدي‌هاي سبك روي خوش نشان مي‌دهد، با «چهار اصفهاني در بغداد» و «شاباش» به ديدار دوستدارانش آمده است. فيلم اول را محمدرضا ممتاز ساخته كه نسخه‌اي كمرنگ از «اخراجي‌ها»ست و حتي در تركيب بازيگران به فيلم مسعود ده‌نمكي شباهت دارد. نسرين مقانلو، قاسم زارع، كيميا باباييان، ارژنگ اميرفضلي، جعفر دهقان، پوراندخت مهيمن، محمود مقامي و سيروس كهوري‌نژاد در چهار اصفهاني در بغداد بازي كرده‌اند.

شاباش به كارگرداني حامد كلاهداري سال92 ساخته شده و پس از 3سال رنگ پرده به‌خود ديده است. فيلم داستان زندگي حاج احمد عباچي را روايت مي‌كند كه پول پيش خانه را در عروسي خواهرزاده‌اش شاباش مي‌دهد و... . عبدي، كامبيز ديرباز، سارا خوييني‌ها، مرجانه گلچين، رضا رويگري، اليزابت اميني، زهره حميدي، كامران فيوضات و اعظم مالكي بازيگران اصلي اين فيلم طنز هستند كه اكران آن از يك هفته پيش آغاز شده است.

  • تعيين تكليف فيلم‌ها تا نوروز

براساس آنچه اين هفته در شوراي صنفي نمايش ثبت شد، فيلم سينمايي «ماحي» به كارگرداني داوود خيام پس از «شاباش» در گروه آفريقا به نمايش عمومي درمي‌آيد و «هلن» به كارگرداني علي‌اكبر ثقفي هم گزينه اكران در گروه كورش پس از «خانه‌اي در خيابان چهل و يكم» است. هر چند اين فيلم با توجه به در پيش بودن جشنواره تا پايان سال روي پرده باقي خواهد ماند و بعيد است هلن در اكران نوروز به نمايش درآيد. ديگر فيلم‌هاي حاضر در جدول اكران آخرين روزهاي دي تا 11بهمن و آغاز جشنواره فيلم فجر فرصت جذب مخاطب دارند. از 22بهمن به‌مدت 20روز سينماها تحت‌تأثير ايام فاطميه خواهند بود و در نيمه دوم اسفند تكليف اكران نوروز و سرنوشت برخي فيلم‌هاي پراميد روشن مي‌شود.

کد خبر 359118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha