پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: باورهای نادرستی درباره سرمای زمستان و چگونگی حفاظت در برابر آن وجود دارد. دانستن حقایق در این باره برای جلوگیری از عوارض مربوط به سرما مانند سرمازدگی و هیپوترمی (افت دمای بدن) ضروری است.

winter

چند حقیقت درباره سرمای زمستان دراین‌باره در زیر می‌آوریم:

- لباس‌های گرم از بیماری‌های ویروسی پیشگیری نمی‌کنند. بیش از ۲۰۰ نوع ویروس عامل سرماخوردگی هستند. لباس زیاد پوشیدن نمی‌تواند به شما کمک کند که از این ویروس‌ها در امان بمانید.

- کلاه به سر گذاشتن هنگامی که دما پایین می‌آید، فکر خوبی است، اما حرارت از هر نقطه‌ای از بدن که برهنه باشد- نه‌فقط سر شما- از دست می‌رود. از دست رفتن حرارت از سر شما همچنین به میزان ضخامت موهای شما و اینکه چقدر انرژی در هوای سرد می‌سوزانید، بستگی دارد. البته کودکان نسبت به بزرگ‌سالان مقدار بیشتری حرارت از طریق سرهایشان از دست می‌دهند، بنابراین استفاده از کلاه یا روسری در هوای سرد برای کودکان اهمیت بیشتری دارد.

- زنان واقعاً بیشتر از مردان به سرما حساس هستند. زنان زودتر از مردان سردشان می‌شوند، زیرا بدن‌های آنان هنگامی دمای محیط به حدود ۲۱ درجه سلسیوس می‌رسد، شروع به حفظ گرمای بدن می‌کند و جریان خون به دست‌ها و پاها را کاهش می‌دهد. این تغییرات در مردان تنها هنگامی دمای محیط به ۱۹.۴ درجه سلسیوس می‌رسد، شروع می‌شود.

- اگر در هوای سرد در بیرون از خانه فعالیت می‌کنید، پوشیدن لباس در چند لایه به شما کمک می‌کند که خودتان را با تغییر دما تطبیق دهید، اما برای کسانی که فقط می‌خواهند گرم بمانند، پوشیدن یک پولیور کافی است.

منبع: HealthDay

کد خبر 359110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha