مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانورد جین سرنان،‌آخرین مردی که روی ماه قدم زده‌است، در سن ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

براساس گزارش BBC، ناسا عمق تاثر خود را از مرگ اين فضانورد بازنشسته در بيانيه‌اي اعلام كرد. كاپيتان سرنان يكي از سه نفري بود كه دوبار به ماه سفر كرد و آخرين مردي است كه در سال 1972 ردپايش بر خاك ماه نقش بسته‌است.

وي در آن سال فرمانده ماموريت آپولو 17 بود و پيش از ترك ماه گفت: به خواست خدا همانطور كه آمديم اينجا را ترك مي‌كنيم، و با صلح و اميد براي نوع بشر به زمين باز مي‌گرديم.

12 انسان تاكنون روي خاك ماه راه رفته‌اند و تنها 6 نفر از آنها امروز در قيد حيات هستند. خانواده سرنان در بيانيه‌اي مرگ او را به دليل بيماري تاييد كرده‌اند. در اين بيانيه آمده‌است كه سرنان در سن 82 سالگي نيز اشتياق زيادي به اكتشافات فضايي بشر داشت و افراد جوان و مقامات دولتي را تشويق مي‌كرد تا اجازه ندهند او آخرين انساني باشد كه روي ماه قدم گذاشته‌است.

سرنان پيش از ماموريت آپولو 17 دوبار در سال‌هاي 1966 و 1969 به فضا سفر كرده‌بود و در سال 1963 به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شده‌بود. وي در سال 1976 بازنشسته شد و به فعاليت در بخش خصوصي و همكاري با شبكه‌هاي تلويزيوني آمريكا پرداخت و فيلم مستندي نيز درباره زندگي‌اش توليد كرد.

کد خبر 359025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha