سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت تولیدکننده وسایل الکترونیک مشغول آزمایش استفاده از روبات در بخش خدمات هتل و فرودگاه است. این روبات‌ها از مشتریان انعام هم می‌گیرند.

روبات‌های فرودگاه ژاپن انعام می‌گیرند

به گزارش مهر، شرکت پاناسونیک مشغول آزمایش روبات HOSPI در فرودگاه بین‌المللی ناریتا و هتل "آ. ن.آ کراون پلازا" ناریتا است.

جالب آن که این روبات‌ها برای انجام خدمات درخواست انعام می‌کنند. به این ترتیب شرکت قصد دارد نشان دهد روبات‌های آن قابلیت انجام کارهای مختلف را دارند.

این روبات در سال ۲۰۱۳ میلادی رونمایی شد و هدف از ساخت آن تحویل داروها و انجام فعالیت‌های دیگر و کمک به کارکنان بیمارستان بود. از آن زمان تاکنون این روبات در بیمارستان‌های ژاپن استفاده می‌شود و البته بسیار ارزان است.

در همین راستا شرکت تولیدکننده قصد دارد قابلیت‌های روبات برای انجام فعالیت‌های مختلف در بخش‌های گوناگون را بیازماید. این در حالی است که جمعیت نیروی کار در ژاپن در حال کاهش است.

اين روبات از ۱۸ ژانویه در هتل کروان پلازا به مهمانان بطری‌های آب تعارف می‌کند، از سوی دیگر به زبان انگلیسی ژاپن و چینی زمان حرکت اتوبوس‌ها را اعلام می‌کنند.

پس آن نیز از ۲۳ تا ۲۷ ژانویه در فرودگاه بین‌المللی ناریتا در بخش خدمات فعالیت‌هایی مانند جمع‌آوری بشقاب‌های کثیف در رستوران را انجام می‌دهد. 

کد خبر 359013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha