یکشنبه 29 مهر 1397 | به روز شده: 38 دقیقه قبل

HAMSHAHRIONLINE

The online version of the Iranian daily Hamshahri
ISSN 1735-6393
دوشنبه 27 دی 1395 - 21:11:32 | کد مطلب: 358973 چاپ

گاز جان ۳ عضو خانواده و جنین هشت ماهه را گرفت

اجتماع > اجتماعی - ساخت و ساز غیرمجاز و ریختن مصالح ساختمانی در دودکش آبگرمکن گازی حادثه تلخی را در مشهد رقم زد و باعث مرگ پدر و مادری همراه دختر چهار ساله و جنین ۸ ماهه‌شان شد.

شامگاه يكشنبه ساكنان خانه‌اي دوطبقه در بلوار عبدالمطلب مشهد با شنيدن صداي ناله‌هايي كه از طبقه دوم ساختمان به گوش مي‌رسيد در جريان اتفاقي دردناك قرار گرفتند. در طبقه دوم مرد صاحبخانه همراه همسر باردار و 3فرزند خود زندگي مي‌كرد و مستأجر آنها وقتي خود را به پشت در رساند و وارد خانه شد با صحنه دردناكي روبه‌رو شد. اعضاي اين خانواده دچار گازگرفتگي شده بودند و وي بلافاصله ماجرا را به اورژانس و آتش‌نشاني گزارش كرد.

دقايقي بعد و با حضور امدادگران در محل حادثه معلوم شد كه صاحبخانه و همسر باردارش به‌همراه دختربچه چهارساله‌شان بر اثر گازگرفتگي جان باخته‌اند. اما 2پسر شش‌و‌نه‌ساله آنها هنوز زنده بودند كه به سرعت به بيمارستان منتقل شدند. پس از گزارش ماجرا به قاضي علي‌اكبر احمدي‌ن‍ژاد، بازپرس ويژه قتل مشهد تحقيقات درباره اين حادثه ادامه يافت و مشخص شد كه صاحبخانه از مدتي قبل و به‌صورت غيرمجاز در حال ساخت يك طبقه ديگر بوده كه هنگام ساخت و ساز، مصالح ساختماني به داخل دودكش آبگرمكن خانه ريخته و باعث مسدود شدن آن شده است.

از سوي ديگر بررسي‌ها نشان مي‌داد كه هنگام حادثه مرد خانه در حمام بوده و استفاده از آبگرمكن باعث شده كه گاز منوكسيد كربن فضاي خانه را پركند. بقيه اعضاي خانواده نيز در پذيرايي در حال استراحت بودند كه بر اثر گازگرفتگي دچار مسموميت شده و در اين ميان آنهايي كه به آبگرمكن نزديك‌تر بودند، جانشان را از دست داده‌اند. در اين ميان مادر خانه كه جنين 8ماهه دختر را در شكم داشته همراه شوهر و دختر چهارساله‌اش جان باختند اما بخت با 2پسربچه يار بود كه از اين حادثه جان سالم به در بردند.

در اين ميان آتشپاد سوم محمد‌جواد سبحاني، افسرنگهبان آتش‌نشاني مشهد نيز گفت: علاوه بر مسدود بودن مسير دودكش آبگرمكن ديواري، شعله‌هاي اجاق گاز خوراك‌پزي در اين واحد مسكوني نيز روشن بوده و شيشه بخاري نيز شكسته بود كه اين دو عامل نيز در انتشار بيشتر گاز منواكسيدكربن در فضا دخيل بود.با مشخص شدن اين موضوع، قاضي جنايي دستور انتقال اجساد به پزشكي قانوني را صادر كرد و تحقيقات تكميلي پليس و كارشناسان آتش‌نشاني درخصوص اين حادثه ادامه دارد.