دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

با رونمایی از نامه درخواست کناره‌گیری از عضویت در شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی به‌احتمال فراوان تا چند روز آینده به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب می‌شود.

به گزارش همشهري، از حدود 2‌ماه پيش گمانه‌زني‌ها بر سر انتخاب جانشين سيدرضا صالحي‌اميري، وزير ارشاد فعلي و رئيس پيشين كتابخانه ملي شدت گرفته بود و در اين ميان بيش از همه نام مسجدجامعي به گوش مي‌رسيد؛ نماينده مردم تهران در شوراي اسلامي پايتخت كه او هم يك پيشوند «وزير ارشاد پيشين» كنار نام خود مي‌بيند. البته مسجدجامعي به اظهارنظر درباره اين موضوع علاقه نشان نمي‌داد اما انتشار نامه درخواست استعفاي او به حرف‌هاي درگوشي جنبه رسمي بخشيد.

علي‌اكبر اشعري در دولت نهم با حكم محمود احمدي‌نژاد به رياست سازمان اسناد و كتابخانه ملي منصوب شد و اين سمت را تا سال 89بر عهده داشت. در 3سال پاياني دولت دهم هم مسئوليت رياست كتابخانه ملي به اسحاق صلاحي سپرده شد و صالحي‌اميري نخستين رئيس آن در دولت يازدهم بود. پس از آنكه روحاني نام رئيس كتابخانه ملي را براي تصدي پست وزارت ارشاد به مجلس معرفي كرد، اين سازمان در 75روز گذشته بدون رئيس اداره مي‌شد.

كتابخانه ملي كه شهريور 1316 شكل گرفته، سال 81 با تصويب شوراي عالي اداري با ادغام كتابخانه ملي و سازمان اسناد ملي به شكل فعلي درآمد و تا امروز 26 رئيس، مدير كل و سرپرست به خود ديده است. اين سازمان در حال حاضر در 2 ساختمان مستقل كتابخانه ملي‌ ايران و گنجينه اسناد ملي ايران فعاليت مي‌كند و ساختمان فعلي آن اسفند 83 در دوره سرپرستي سيدكاظم موسوي بجنوردي در تپه‌هاي عباس‌آباد افتتاح شد.

کد خبر 358966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha