دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

روح‌الله سهرابی بعد از ساختن «خاکستر و برف» در سینما وارد عرصه سریال‌سازی شد و تا چند روز دیگر تولید «آرام می‌گیریم» را به پایان می‌رساند.

سریال

با اينكه پخش اين مجموعه از روز شنبه از تلويزيون آغاز شده اما تصويربرداري آن همچنان ادامه دارد. سهرابي درباره مضمون آرام مي‌گيريم به خبرنگار همشهري مي‌گويد: اين سريال يك ملودرام اجتماعي است كه به روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌هاي بين نسلي، گذشت و نوعدوستي و البته زياده‌خواهي در بستر قصه‌اي با حضور تمام اعضاي يك خانواده مي‌پردازد؛ جمعي كه در سايه همدلي و همگرايي بار ديگر به ساحل آرامش و امنيت مي‌رسند. در اين سريال علاوه بر بنياد اصلي جامعه كه خانواده است، بحث امنيت هم مطرح مي‌شود و مضامين آن به درد نوجوان تا فرد كهنسال مي‌خورد.

او با اشاره به اينكه آرام مي‌گيريم در قالب 48قسمت 45دقيقه‌اي براي پخش آماده شده و تا پايان سال روي آنتن خواهد ماند، مي‌افزايد: بازيگران نقشي اساسي در روند پيشبرد داستان دارند. از همان ابتدا قصه‌هاي مختلف در بستر خانواده و جامعه شكل مي‌گيرد و مانند شاخه‌هاي درخت به هم تنيده مي‌شود. ما هم سعي كرده‌ايم خرده‌داستان‌ها را با نگاهي به خانواده امروزي و جامعه در كنار هم پيش ببريم.

سهرابي كه علاوه بر تهران گروه توليد را به شهرهاي جنوبي هم برده است، درباره فيلمنامه مي‌گويد: طرح اوليه فيلمنامه براي فريد مصطفوي بود كه آن را با هدف ساختن يك فيلم سينمايي برايم تعريف كرد اما با توجه به تعدد داستانك‌ها و شخصيت‌ها احساس كردم طرح به درد توليد سريال مي‌خورد؛ بنابراين حدود يك سال روي فيلمنامه كار كرديم و متن براي يك سريال 42قسمتي نوشته شد.

به گفته كارگردان آرام مي‌گيريم، همزمان با تغيير مديريت در صدا و سيما و حضور محمد سرافراز، نقدهايي به متن سريال وارد و قرار شد فيلمنامه بار ديگر بازنويسي شود. البته كار به دوران مديريت پيشين نرسيد و همزمان با آمدن مديران جديد و پايان بازنويسي، توليد آغاز شد. در همان زمان نگارش فيلمنامه، مرحله انتخاب بازيگر هم كليد خورد و بازيگراني كه در سريال ديده مي‌شوند، حدود 90درصد همان گزينه‌هاي موردنظر كارگردان و گروه توليد هستند.

هوشنگ توكلي، ثريا قاسمي، آتيلا پسياني، مجيد صالحي، لعيا زنگنه، آشا محرابي، كامران تفتي، علي اوسيوند، كاظم بلوچي، نسرين مقانلو، حميدرضا هدايتي، ليلا اوتادي، مهدي سلوكي، حسن جوهرچي، ميرطاهر مظلومي، شهرزاد كمال‌زاده، نگار عابدي، محمد فيلي، مونا فرجاد، نسرين نكيسا، ارسلان قاسمي و... بازيگران «آرام مي‌گيريم» هستند كه شنبه تا پنجشنبه ساعت 21:30 از شبكه2 روي آنتن مي‌رود.

کد خبر 358965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha