همشهری آنلاین: مقاومت اسلامی بحرین (سرایا المختار) در واکنش به اعدام سه جوان انقلابی این کشور به دست رژیم آل خلیفه بسیج عمومی اعلام کرد.

اعلام بسیج عمومی مقاومت اسلامی بحرین در پی اعدام سه جوان توسط ر‍ژیم آل خلیفه

به نوشته پایگاه خبری الحدث نیوز، مقاومت اسلامی بحرین در واکنش به اعدام سه جوان انقلابی بحرینی که حکم اعدامشان اجرا شد، اعلام کرد: رژیم طاغوت آل خلیفه از تمامی خط قرمزها، ارزش‌ها و عرف‌ها فراتر رفته و با کشتار ملت مسلمان و شجاع بحرین از هر طیف و قشری نشان داده که تمامی تدابیر سرکوبگرایانه را به عناوین مختلف دنبال می‌کند و با این جنایت خود نشان داد که گورش را به دست خودش کنده است.

مقاومت اسلامی بحرین ضمن اعلام عزای عمومی یک هفته ای برای این سه جوان انقلابی بحرینی تاکید کرده که مزدوران رژیم آل خلیفه را در هر تشکیلات نظامی یا غیرنظامی هدف قرار می‌دهد.

بنا بر اعلام سرایا المختار، دشمن با تمامی مزدورانش باید مراقب عملکرد مقاومت اسلامی باشد که خیلی زود سراغ آن خواهد آمد و اجل آن خواهد رسید.

اجرای احکام اعدام سه انقلابی بحرینی توسط رژیم آل خلیفه، مردم این کشور را به خیابان‌ها کشانده است. مردم بحرین در پی اجرای حکم اعدام سه انقلابی بحرینی و محکومیت افزایش اعدام‌ها در این کشور، در نقاط مختلف این کشور تظاهرات اعتراضی برپا کردند.

در همین حال، علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اعدام سه جوان انقلابی این کشور، یک هفته عزای عمومی در بحرین اعلام و بر استمرار برگزاری تظاهرات خشم در سراسر این کشور تأکید کردند.

همچنین جنبش‌های «جوانان انقلاب ۱۴فوریه»، «شباب الدراز»، «العمل الاسلامی» و «الوفاء الاسلامی» ضمن محکومیت اعدام سه انقلابی بحرینی، خواستار تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه سیاست‌های آل خلیفه شدند.

پیشتر هشت سازمان حقوق بشری با ارسال نامه فوری به دبیر کل سازمان‌ملل متحد خواستار مداخله هر چه سریعتر وی برای لغو احکام اعدام صادره سه انقلابی بحرینی و آزادی آنها از زندان شده بودند. همچنین رئیس انجمن حقوق بشر بحرین گفت: حکم اعدام این سه جوان به منزله از دست دادن رشد سیاسی است و بحرین را با پیچیدگی بیشتر و مرحله‌ای سخت‌تر روبه‌رو می‌کند.

احکام اعدام 'عباس السمیع'، 'مشیمع'، 'ولی السنکیس' در سال 2015 از سوی دادگاه بحرین صادر شده بود، روز یکشنبه از سوی 'دادگاه تشخیص' (عالی ترین دادگاه بحرین) تایید و اجرای احکام اعدام با شلیک گلوله و با حضور قاضی و نمایندگان دادستانی و پزشک و واعظ بحرین صورت گرفت.

گفتنی است ده ها نفر از فعالان حقوق بشر و مردم کشورهای مختلف عصر روز یکشنبه با تجمع در مقابل سفارت بحرین در لندن، خشم و انزجار خود را از این اقدام رژیم آل خلیفه ابراز داشتند.

معترضان در میان تدابیر حفاظتی پلیس انگلیس از سفارت بحرین، در حالی که تصاویر شهدای بحرین را در دست داشتند با فریادهای مرگ بر آل خلیفه و هیهات من الذله سرنگونی رژیم آل خلیفه را خواستار شدند.

تجمع کنندگان با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، دولت های غربی حامی این رژیم به ویژه آمریکا و انگلیس را شریک جنایات آن دانستند.
سعید الشهابی دبیر کل جنبش احرار بحرین در سخنانی در جریان این تجمع اعتراضی گفت: رژیم آل خلیفه توسط عربستان سعودی، انگلیس و آمریکا حمایت می شود و این حمایت ها و سکوت مجامع بین المللی باعث شده است که این رژیم سیاست های سرکوبگرانه اش را تشدید کند.

بحرین که یکی از متحدان راهبردی واشنگتن و لندن و میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا و پایگاه نیروی دریایی انگلیس است، از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های مردمی مواجه است.

کد خبر 358935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha