همشهری آنلاین: سازمان روس کینو از افزایش صد در صدی فروش فیلم‌های ساخت روسیه در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

سینما

درآمد حاصل از فیلم‌های تولید روسیه در پرده سینماهای کشورهای مختلف دنیا طی سال ۲۰۱۶ دوبرابر شده و از ۱۷ میلیون دلار به ۳۵ میلیون دلار رسیده است.

سازمان روس کینو می‌نویسد: درآمد حاصل از فیلم‌های ساخت روسیه طی سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال ۲۰۱۵ افزایش صد درصدی داشته است. سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰ فیلم روسی درآمد ۱۷ میلیون دلاری داشتند که سال ۲۰۱۶ به ۳۵ میلیون دلار رسید. این دستاورد نتیجه تلاش متخصصان در تیم روس کینو است. سال ۲۰۱۶ ما برای اولین بار از طرف وزارت فرهنگ مورد حمایت قرار گرفتیم و امیدواریم که این وزارتخانه با مشاهده نتایج امروز در بخش بین الملل، سرمایه‌گذاری نه چندان زیاد خود را بالاتر برده و امکاناتی برای افزایش حمایت دولتی فراهم شود.

به اعتقاد این گروه، روسیه باید علاوه بر رقابت در بازار جهانی و جشنواره‌های سینمایی به بازاریابی برای فیلم‌های تولید داخلی در پرده‌های نمایش دنیا نیز بپردازد.

سال ۲۰۱۶ سازمان روس کینو با حمایت وزارت فرهنگ روسیه و مشارکت شرکت هواپیمایی ملی ایرفلوت، ۱۱ برنامه در هفت کشور دنیا برگزار کرد و بهترین فیلم‌های تولید روسیه را به نمایش درآورد. به طور کل، ۷۶ فیلم سینمایی ساخت روسیه و سریال‌های تلویزیونی در ۹ بازار سینمایی عرضه شده است.

کد خبر 358933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha