یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۵ روز تا آغاز سی‌و پنجمین جشنواره تئاتر فجر، دبیر و مدیر اجرایی جشنواره امسال در سالن کنفرانس تئاتر شهر مقابل خبرنگاران نشستند و بیش از ۱۲۰ دقیقه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفتند.

 تئاتر فجر

به گزارش همشهري، سعيد اسدي در ابتدا به تركيب هيأت‌هاي داوري جشنواره امسال اشاره كرد و گفت: 4گروه داوري 4بخش رقابتي را برعهده دارند؛ مسابقه جوان با داوري محمدامير ياراحمدي، شهرام زرگر و آرش دادگر برگزار مي‌شود. رضا حداد، سهراب سليمي، حسين مسافرآستانه، رضا مهدي‌زاده و نادر برهاني‌مرند داوران مسابقه مرور تئاتر ايران هستند، 3داور از يونان، هلند و كره‌جنوبي در كنار فرهاد مهندس‌پور و مسعود دلخواه در بخش بين‌الملل حضور دارند و داوري بخش تعاملي و محيطي هم به‌عهده حسين عاطفي، محمدحسين ناصربخت، شهرام كرمي، آزاده گنجه و عقيل تقي‌زاده است.

دبير جشنواره تئاتر فجر در ادامه ضمن ارائه آماري از آثار بخش‌هاي مختلف افزود: به سياق سال گذشته، جشنواره امسال از فصل پاييز با برگزاري بخش‌هاي نمايشنامه‌نويسي و نمايشنامه‌خواني، كارگاه‌هاي آموزشي، همايش هنرمندان استان‌ها و جشنواره‌هاي فجر استاني آغاز شد. در اين دوره 130نمايش به اجرا در مي‌آيند كه از اين ميان 111نمايش داخلي و 19اثر از كشورهاي ديگر هستند.

اجراي 79نمايش در بخش صحنه‌اي، حضور 62 اثر از تهران و 49اثر از ديگر شهرها و ميانگين سني 36سال كارگردان‌هاي حاضر از ديگر ويژگي‌هاي اين دوره است. جوان‌ترين كارگردان 21ساله و مسن‌ترين 71 ساله ‌است. خرسنديم كه حضور بانوان هنرمند بسيار پررنگ شده و اين هنرمندان در بخش محيطي هم حاضر خواهند بود.

در بخش ديگر نشست، پيمان شريعتي از حضور يوجينيو باربا، هنرمند سرشناس تئاتر جهان خبر داد و گفت: جشنواره امسال در بازه زماني 12تا 22بهمن هم ادامه دارد و باربا در اين مقطع در ايران 5اجرا خواهد داشت. ضمن اينكه براي ايشان برگزاري كلاس‌هاي پيشرفته و كارگاه‌هاي عملي پيش‌بيني شده است.

اسدي درباره تداخل نمايش‌هاي بين‌الملل تئاتر با جشنواره فيلم فجرافزود: از آنجا كه مهمانان بخش بين‌الملل هنرمندان خارجي هستند، نمي‌توانستيم زمان حضور آنها را تغيير بدهيم. دبير جشنواره در عين حال از مشكل‌تراشي آمريكا در صدور ويزا براي خارجي‌ها انتقاد كرد و گفت: همين مسئله ما را براي دعوت از مهمانان با مشكل مواجه مي‌كند.سي‌و‌پنجمين جشنواره تئاتر فجر از اول تا 12 بهمن در تهران و 7 استان ايران برگزار مي‌شود.

کد خبر 358824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha