یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوگاه شهید باهنر تهران فروخته نشده و به هیچ وجه قابل فروش نیست و تنها در چارچوب قانون به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده است.

اردوگاه باهنر

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فریدون واسعی با اشاره به انتشار خبر معرفی اردوگاه شهید باهنر به بانک اظهار کرد: براساس قانون 'رفع موانع تولید رقابت پذیر' مصوب سال 94 مجلس شورای اسلامی در بند ب، ماده دو آن، دولت مکلف است به میزان مابه التفاوت مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه سالانه، اوراق صکوک اجاره منتشر 

صکوک اجاره نیز اوراق بهاداری است که دارنده آن به صورت مشاع، مالک بخشی از دارایی است که منافع آن بر اساس قرارداد اجاره به مصرف کننده یا بانی واگذار شده است.

در صکوک اجاره حق استفاده از منافع دارایی یا مجموعه ای از دارایی ها، در برابر اجاره بها از مالک به شخص دیگری منتقل می شود.
مدت قرارداد اجاره مشخص است و می توان اجاره بها را در ابتدای دوره، انتهای دوره، با سر رسیدهای ماهانه، فصلی یا سالانه پرداخت کرد. از آن جا که صکوک اجاره اوراق بهاداری است که بیانگر مالکیت مشاع فرد است، می توان آن را در بازار ثانویه و به قیمتی که به وسیله عامل های بازار تعیین می شود، معامله کرد.»

وی افزود: براساس ماده سوم آیین نامه اجرایی این قانون، آموزش و پرورش موظف است برای استفاده از ساز و کار اوراق صکوک اجاره، دارایی هایی را که حایز شرایط مقرر در بخش دوم آیین نامه هستند به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی کند.

واسعی تصریح کرد: باتوجه به وجود مطالبات فرهنگیان ازجمله پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94 و همچنین مطالبات دیون ناپذیری که با پایان سال مالی حق افراد از بین می رفت، ‌آموزش و پرورش به منظور پرداخت مطالبات معوقه و مطابق با قانون بودجه سال 95 بند 'ح' و مصوبه هیئت وزیران با فروش و انتشار اوراق صکوک اجاره به میزان 40 هزار میلیارد ریال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرده است.

مدیرکل دفتر حقوقی آموزش و پرورش افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی 40 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره را برای آموزش و پرورش منتشر کرده و آموزش و پرورش نیز مکلف به معرفی املاکی به همان میزان است که البته سازمان برنامه و بودجه ضامن اصل، سود و هزینه بدهی است و موظف است هرساله آن را در قانون بودجه پیش بینی کند.

واسعی خاطر نشان کرد: معرفی اردوگاه شهید باهنر طبق قانون صورت گرفته است و اکنون هیچ دستگاه یا شخصی حق دخل و تصرف و ساخت و ساز در آن را ندارد و این اردوگاه برای همیشه متعلق به دانش آموزان و فرهنگیان خواهد بود.

کد خبر 358780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha