همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد: رهبر داعش دائما در حال تغییر مکان است و روزهایش به شمارش افتاده است.

وزیر دفاع آمریکا: روزهای البغدادی به شمارش افتاده است

به گزارش ایسنا، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری پی‌بی‌اس در پاسخ به این سوال که "آیا آمریکا می‌داند ابوبکر البغدادی، رهبر داعش کجا است" گفت: اگر دقیقا می‌دانستم که رهبر داعش کجاست اولا به شما چیزی نمی‌گفتم و دیگر آنکه او نیز مدت زیادی در آنجا نمی‌ماند. ابوبکر البغدادی دائما در حال تغییر مکان است.

وی افزود: من از چیزی که می‌گویم اطمینان دارم اما اطلاعات بیشتری نیز نمی‌توانم در اختیارتان بگذارم. بسیاری از رهبران ارشد و اعضای داعش تاکنون کشته شده‌اند. هر ماه عملیات بیشتری انجام دهیم، اطلاعات بیشتری از آنها به دست می‌آوریم. در نتیجه می‌توانم بگویم که روزهای البغدادی به شمارش افتاده و این مساله برای کل رهبری داعش صادق است.

یکی از مقامات آمریکا پیش‌تر گفته بود در هفته‌های اخیر از برخی تحرکات و جابه‌جایی‌های البغدادی مطلع و آگاه شده‌ایم.

این مقام آمریکایی از جدیدترین گزارش دولتی آمریکا درباره داعش خبر داشت اما به خاطر حساس بودن اطلاعات از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرد. این اطلاعات شامل اطلاعاتی است که نشان می‌دهد البغدادی در عراق حضور دارد یا در سوریه.

اصلی‌ترین تئوری مقامات آمریکایی این است که البغدادی همچنان در رقه سوریه است. آمریکا مبلغ جایزه تعیین شده برای البغدادی را از ۱۰ میلیون دلار به ۲۵ میلیون دلار افزایش داده است.

کارتر همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس به انتقاد از تلاش‌های روسیه برای "کاشتن بذر بی‌ثباتی در جهان و تاثیرات حملات سایبری و مداخله روسیه در انتخابات آمریکا" پرداخت و گفت: به نظر من این تهاجمی علیه آمریکا است که ما نیز به آن واکنش نشان داده‌ایم اما این تازه اول کار است.

وی افزود: ما برای تلافی از همه ابزارها استفاده می‌کنیم. در یک واکنش سایبری مجبور نیستید خودتان را محدود کنید اما ما هنوز دست به این کار نزده‌ایم.

کد خبر 358688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha