همشهری آنلاین: چین قصد دارد ۸۹۰۰۰ تخت بیمارستانی جدید ایجاد کند و ۱۴۰۰۰۰ ماما و پرستار جدید را آموزش دهد تا بتواند از پس تنگناهای نظام مراقبت بهداشتی‌اش برآید که تا حدی ناشی از تجدیدنظر در «سیاست تک‌فرزندی» است.

china

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری دولتی شین‌هوا چین که نگران پیر شدن جمعیتش است در اواخر سال ۲۰۱۵ دستورالعملی را منتشر کرد که به همه والدین اجازه می‌داد دو فرزند داشته باشند و اکنون باید پاسخگوی تقاضاهای جدید برای خدمات عمومی مانند مراقبت بهداشتی کودکان و آموزش ابتدایی باشد.

شین‌هوا اعلام کرد چین به عنوان بخشی از «برنامه پنج‌ساله» بهداشتی‌اش برای سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ قصد دارد تا شمار کلی پرستاران را تا پایان این دهه ۴.۵ میلیون افزایش دهد.

این برنامه جدید که در اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد، اظهار می‌کند که مشکلات جمعیت‌شناختی احتمالاً در پنج سال آینده درنتیجه پیر شدن جمعیت، افزایش میزان‌های شهرنشینی و شکاف‌ها در پوشش مراقبت بهداشتی در برای از مناطق در چین بارزتر خواهند شد.

انتظار می‌رود میانگین امید به زندگی تا پایان ۲۰۲۰ با یک سال افزایش به ۷۷.۳ سال برسد و در همین پیش‌بینی می‌شود، جمعیت از ۱.۳۷ میلیارد نفر به حدود ۱.۴۲ میلیارد نفر افزایش یابد.

چین همچنین قصد دارد تا میزان‌های مرگ‌ومیر نوزادان را از ۲۰.۱ در ۱۰۰۰۰۰ در سال ۲۰۱۵ به کمتر از ۱۸ در ۱۰۰۰۰۰ برساند و انتظار می‌رود میزان‌های مرگ ناشی از بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت در طول دوره ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ده درصد کاهش یابد.

کد خبر 358506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha