همشهری آنلاین: تلفات حمله انتحاری در جاده دارالامان کابل واقع در ضلع جنوبی ساختمان جانبی مجلس نمایندگان به ۳۶ کشته و ۷۶ زخمی افزایش یافت. پیشتر مقام‌های رسمی تعداد کشته‌ها را ۲۵ و زخمی‌ها را ۴۵ نفر اعلام کرده بودند.

تلفات حمله انتحاری کابل به ۳۶ کشته و ۷۶ زخمی رسید

«سلیم رسولی» رئیس عمومی بیمارستان های کابل روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گزارش ها از تمامی بیمارستان های شهر کابل جمع آوری شده و در اختیار وی قرار گرفته که بر اساس این گزارش ها، شمار کشته ها 36 نفر و تعداد مجروحان 76 نفر است.

برخی از رسانه های افغانستان به نقل از وزارت بهداشت افغانستان شمار کشته ها را 45 نفر و زخمی ها را بیش از 80 نفر اعلام کرده است اما اسماعیل کاووسی سخنگوی وزارت بهداشت به ایرنا گفت که اگرچه این آمار به نقل از وزارت بهداشت منتشر شده است، اما آمار رئیس عمومی بیمارستان های کابل معتبر و دقیق است.

دو انفجار انتحاری به فاصله ای کوتاه در نزدیکی ساختمان مجلس نمایندگان این کشور رخ داد و انفجار دوم هنگامی به وقوع پیوست که نیروهای امنیتی به دنبال اولین انفجار در آنجا جمع شده بودند.

گروه طالبان مسئولیت انفجارهای کابل را به عهده گرفته است.

برخی نمایندگان مجلس امروز گفتند که حدود 30 تن از کشته شدگان را کارکنان مجلس تکشیل می دهند.

افغانستان روز گذشته شاهد حملات زنجیره ای در استان های «هلمند» و «قندهار» نیز بود که براساس گزارش ها هفت غیر نظامی در استان هلمند کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

در استان قندهار نیز بمب جاسازی شده در مبل سرای میهمانان استانداری قندهار هنگام پذیرای استاندار این استان از سفیر امارات در افغانستان به کشته شدن 11 تن از جمله پنج دیپلمات اماراتی و معاون استانداری قندهار انجامید و 12 تن دیگر زخمی شدند.

کد خبر 358468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha