همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت درباره دعوت عربستان از کشورمان برای حضور در مناسک حج تمتع امسال، گفت: هیات ایرانی در پاسخ به این دعوت،‌ پنجم اسفند ماه ۹۵ به عربستان اعزام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر با اعلام اين خبر افزود: قرار است در این دیدار، مواضع جمهوری اسلامی تشریح شود و امیدواریم مقدمات کار در دیدار یاد شده، آغاز شود و به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اعلام نظرات برخی مسئولان دیگر دستگاه‌ها در خصوص حج امسال، خاطرنشان کرد: تا کنون در مورد حج امسال هیچ موضوعی قطعی نیست و ما تا زمانی که شرایط برایمان فراهم نشود در مراسم حج حضور پیدا نخواهیم کرد زیرا مسایل و مشکلات باید حل شود.

روابط تهران - ریاض پس از فاجعه منا که در مراسم رمی جمرات حج سال 94 اتفاق افتاد و 464 زائر ایرانی به شهادت رسیدند، متشنج و این رابطه دیپلماتیک به دنبال حمله عده‌ای به سفارت عربستان در تهران، قطع شد.

فاجعه منا در دوم مهر ماه 1394 در مراسم رمی جمرات رخ داد و بیش از هفت هزار زائر از کشورهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.

به گفته مسئولان و دست‌اندرکاران کشورمان، مسئولان حج عربستان سال گذشته با بهانه‌تراشی‌های مختلف و اتلاف وقت، مانع اعزام زائران ایرانی به حج 95 شدند.

کد خبر 358452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha