مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

قلب مهم‌ترین عضو در بدن است و آسیب دیدن این عضو باعث مرگ می‌شود که با راهکارهایی می‌توان گردش خون در بدن را تقویت کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، همزمان با افزايش سن عضلات قلب ضعيف مي‌شود كه باعث مشكل در گردش خون است، برهم خوردن توازن حركت خون در اندام‌هاي بدن و مشكل در اكسيژن‌رساني به بافت‌هاي بدن باعث مي‌شود تا فعاليت اندام دچار مشكل شود و مشكلاتي مانند لخته خون يا سكته قلبي و مغزي ايجاد كند.

براي جلوگيري از بروز اين مشكل كارشناسان توصيه مي‌كنند افراد به‌صورت روزانه ورزش را در زندگي خود بگنجانند. مشاهده كبودي يا ورم روي بدن، نشان‌دهنده اشكال در گردش خون در آن نقطه از بدن است كه براي رفع اين مشكل مي‌توان محل ورم را با روغن رزماري يا روغن زيتون ماساژ داد تا گردش خون بهتر انجام شود، انجام ورزش‌هاي كششي به‌ويژه ورزش شنا نيز مي‌تواند باعث بهبود و رفع گرفتگي عروق خوني شود.

اگر روي پاي خود نشانه‌هايي از گردش خون ضعيف يا ريزش تارهاي مو را مشاهده مي‌كنيد، همگي زنگ خطري است كه بايد در نخستين زمان كفش خود را تعويض كنيد. براساس تحقيقات كفشي كه پاي فرد را مي‌زند يا كفش‌هاي پاشنه‌دار مي‌تواند باعث مشكل در رسيدن اكسيژن و خون به پاها و در نتيجه بروز لخته خوني و عفونت شود.

كارشناسان به اين دسته از افراد پوشيدن كفش‌هاي طبي، آزاد و نرم را توصيه مي‌كنند تا فشار كمتري به پاها وارد شود، همچنين ماساژ كف پا هم در آرام‌سازي‌ اعصاب كف پا و خون‌رساني بهتر به بافت بدن بسيار مؤثر است.

کد خبر 358392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha