یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرخیو آگوئرو در دوم ژوئن ۱۹۸۸ در کیلمس آرژانتین بدنیا آمد.

سرخیو آگوئرو بازیکن فوتبال اهل آرژانتین است که در تیم باشگاهی منچستر سیتی بازی می‌کند. سرخیو در یک خانواده متوسط به دنیا آمد و تنها ۸ سال داشت که پدرش او را به مدرسه ایندیپندنته معرفی کرد. او به تیم زیر ۱۱ ساله‌های این باشگاه راه یافت و با این تیم قهرمان زیر ۱۱ ساله‌های آرژانتین شد. اولین بازی رسمی خود را برای تیم بزرگسالان ایندیپندنته در سن ۱۶ سالگی انجام داد و جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه لقب گرفت.

آگوئرو در اینیپندنته

در سال ۲۰۰۵ (۱۷ سالگی) بهترین بازیکن و گلزن تیم بود و در همین سن جایزه بهترین بازیکن لیگ را از آن خود کرد. تابستان ۲۰۰۵ برای شرکت در جام جهانی جوانان به تیم ملی دعوت شد که به گفته خودش مهمترین اتفاق زندگیش را تجربه کرد. در این جام در کنار لیونل مسی توانست قهرمانی جهان را بدست آورد.

پس از درخشش در جام جهانی جوانان مورد توجه بسیاری از باشگاههای اروپایی از جمله چلسی و اتلتیکو مادرید قرار گرفت که سرانجام این تیم اتلتیکو مادرید بود که با پرداخت مبلغ هنگفتی توانست این بازیکن جوان را به خدمت بگیرد. طی یک فصل حضور در اتلتیکو مادرید و با وجود مصدومیت‌های مکرر کوتاه مدت توانست ۷ گل بزند و بعد از تورس دومین گلزن تیمش باشد. وی در سال ۲۰۰۷ بار دیگر به تیم جوانان آرژانتین دعوت شد و با درخشش در این مسابقات تمام افتخارات ممکن از قبیل قهرمانی وجایزه بهترین بازیکن و گلزن این مسابقات را از آن خود کرد.

آگوئرو در اتلتیکو مادرید

وی در سال ۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن جوان سال جهان انتخاب شد.

آگوئرو در سال ۲۰۰۸ به همراه تیم المپیک آرژانتین راهی پکن محل مسابقات شد و در آنجا به قهرمانی این مسابقات دست یافت که می‌توان بهترین بازی وی در این مسابقات را بازی در برابر برزیل دانست که دو گل برای آرژانتین به ثمر رساند.

اگوئرو توپ طلای سال ۲۰۰۸ اسپانیا را مال خود کرد. اگوئرو از سال ۲۰۰۹ به تیم منچستر سیتی انگلیس پیوست و یکی از بهترین گلزنان این تیم است.

آگوئرو در منچستر سیتی

او در دیدار دوستانه تیم ملی آرژانتین در برابر بولیوی در سال ۲۰۱۵ که با برتری پنج بر صفر آرژانتین همراه شد، سه گل زد و بدین ترتیب اولین هت تریک خود را در دیدارهای ملی رقم زد.
آکوئرو در تیم ملی

کد خبر 358018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha