شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

اوم پوری، از تحسین‌شده‌ترین بازیگران سینمای هند که علاوه بر بالیوود در فیلم‌های هالیوودی و بریتانیایی هم ایفای نقش می‌کرد، در ۶۶سالگی از دنیا رفت.

اوم پوری

به گزارش همشهري، جسد بي‌جان اين بازيگر 66ساله صبح روز جمعه در منزل وي پيدا شد. گفته مي‌شود دليل مرگ او سكته قلبي بوده است. پوري در ايالت شمالي هاريانا به دنيا آمد و نخستين بار در 1976مقابل دوربين رفت. او در دهه‌هاي 80و 90ميلادي نقشي اساسي در ارتقاي سطح سينماي هنري هند ايفا كرد و با حضور در چند فيلم هاليوودي ازجمله «جنگ چارلي ويلسن» به چهره‌اي بين‌المللي و سرشناس تبديل شد.

همكاري با سينماگراني چون مايك نيكولز (در 3فيلم)، رولند جافي، اودايان پراساد و البته ديمين اودانل در «شرق شرق است» گوشه‌اي ديگر از توانايي‌هاي پوري را به رخ كشيد. موفقيت فيلم اخير به‌گونه‌اي بود كه دنباله آن با نام «غرب غرب است» به كارگرداني اندي دي‌ايموني حدود يك دهه بعد به بازار آمد و البته نتوانست توفيق شرق شرق است را تكرار كند.

پوري در آخرين روزهاي سال گذشته ميلادي در فضاي مجازي درباره 4دهه فعاليت سينمايي خود نوشت: اصلا پشيمان نيستم و از كارنامه خود راضي‌ام. با اينكه چهره‌ام براي ستاره شدن مناسب نبود اما تمام تلاشم را كردم و به‌خودم افتخار مي‌كنم. او سال 1990يكي از بالاترين نشان‌هاي افتخار سرزمين مادري خود را دريافت كرد و علاوه بر چهره‌هاي سرشناس باليوود، نخست‌وزير هند هم مرگ او را تسليت گفت.

کد خبر 358007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha