شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رابین فن پرسی متولد ۶ اوت ۱۹۸۳ در شهر روتردام هلند بدنیا آمد.

فان پرسی

رابین فن پرسی فوتبالیست هلندی در حال حاضر در نقش مهاجم برای فنرباغچه و تیم ملی هلند بازی می‌کند. او از محصولات تیم جوانان فاینورد است. او در سال ۲۰۰۴ به آرسنال پیوست و در اوت ۲۰۱۱ کاپیتان این تیم شد. یک سال بعد وی به منچستر یونایتد پیوست. سبک بازی او با مارکو فان باستن اسطوره هلندی، مقایسه می‌شود.

فان پرسی در فاینورد

  • دوران فعالیت

فن پرسی فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه فاینورد هلند آغاز کرد. او در آن باشگاه در جناحین زمین بازی می‌کرد و بسیار موفق ظاهر می‌شد. رابین فن پرسی با وجود استعداد زیادی که از خود نشان می‌داد رابطه خوبی با برت ون مارویک مربی فاینورد نداشت.

مارویک مربی خیلی سخت‌گیری بود و حتی یک‌بار درست قبل از بازی تیمش برابر رئال مادرید در بازی‌های جام اروپا، فن پرسی را به خانه فرستاد. همین رابطه تیره نشان می‌داد پس از پایان قرارداد با باشگاه فاینورد امیدی به تمدید آن نیست.

در همان زمان بود که آرسن ونگر متوجه فن پرسی شد. البته باشگاه‌های آیندهوون، وردربرمن و سه‌ویا هم به انتقال و خرید او علاقه زیادی نشان دادند ولی آرسنال باشگاه‌های دیگر را کنار زد و با مبلغ سه میلیون پوند با او قرارداد بست. پس از ورود فن پرسی به آرسنال او مهاجم باشگاه شد و خیلی خوب استعداد خود را به همگان نشان داد.

فان پرسی در آرسنال
تا وقتی تیری آنری در آرسنال بود فن پرسی اغلب روی نیمکت ذخیره می‌نشست ولی پس از جدایی آنری از آرسنال در فصل بازی‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۷ فن پرسی مهاجم اول تیم شد و گل‌های به یادماندنی را به ثمر رساند.

در بازی‌های مقدماتی ۲۰۰۸ اروپا فن پرسی تأثیر خوبی در بازی‌های مقابل لوگزامبورگ و بلاروس داشت و با دو گل خود سبب شد تیم ملی هلند سه بر هیچ بازی را ببرد. او این روند را در بازی‌های بعدی هم ادامه داد و گل‌های بیشتری به ثمر رساند.
فان پرسی در منچستر یونایتدمنچستر یونایتد

  • ۱۳-۲۰۱۲

۱۵ اوت ۲۰۱۲، باشگاه آرسنال اعلام کرد که بر سر انتقال فن پرسی با منچستر یونایتد به توافق رسیده و فقط توافقات شخصی فن پرسی و منچستر یونایتد باقی‌مانده‌است. در ۱۷ اوت ۲۰۱۲، وی با مبلغ ۲۲٫۵ میلیون پوند به علاوه ۱٫۵ میلیون پوند که در صورت قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان اروپا در چهار سال آینده به آرسنال پرداخت خواهد شد، رسماً به منچستر یونایتد پیوست. او با منچستر یونایتد قرارداد ۴ ساله (تا ژوئن ۲۰۱۶) امضاء کرد.

او اولین بار در دقیقه ۶۸ بازی با اورتون به عنوان یار تعویضی به جای دنی ولبک به میدان آمد که یونایتد آن بازی را در نهایت ۱ بر صفر باخت. پنج روز بعد، در بازی با فولهام، با اولین شوتش برای باشگاه، اولین گلش برای این تیم را به ثمر رساند. در آن بازی با منچستر یونایتد ۳-۲ برد. در ۲ سپتامبر ۲۰۱۲، او اولین هتریکش را برای یونایتد در مقابل ساوت‌همپتون انجام داد که آن بازی هم ۳-۲ به سود منچستر به پایان رسید.

در ۲۲ آوریل ۲۰۱۳، فن پرسی مقابل تیم استون ویلا هت‌تریک کرد و سبب شد تا تیمش با برد ۳-۰ مقابل این تیم، به بیستمین قهرمانی در لیگ برتر جزیره دست پیدا کند.
در پایان فصل، طرفداران تیم منچستر یونایتد، فن پرسی را به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب کردند و جایزه سر مت بازبی در فصل ۱۳-۲۰۱۲ به او رسید.

  • ۱۴-۲۰۱۳

فن پرسی در شروع این فصل، در بازی جام خیریه با ویگان، دو گل به ثمر رساند و یونایتد با پیروزی ۲ بر صفر قهرمان جام خیریه ۲۰۱۳ شد که اولین جام دیوید مویس هم به حساب می‌آمد.
در اولین بازی لیگ، فن پرسی ۲ گل از ۴ گل تیمش مقابل سوانسی را به ثمر رساند و یونایتد بازی اول خود را ۴-۱ برد.

فان پرسی در تیم ملی

  • جام جهانی ۲۰۱۴

فن پرسی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم خوش درخشید. در اولین بازی تیم ملی هلند مقابل اسپانیا که مدافع عنوان قهرمانی بود فن پرسی دو گل زیبا زد و این بازی با نتیجه ۵ بر یک خاتمه یافت. گل اول فن پرسی در این بازی یکی از زیباترین گل‌های ادوار جام جهانی بود. برای اولین بار در تاریخ جام جهانی برگزار کننده فینال جام قبل در دوره گروهی با هم همگروه شدند و بازنده فینال انتقام سختی از برنده جام قبلی گرفت.

فان پرسی در فنرباغچه

کد خبر 357823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha