همشهری آنلاین: بزرگ‌ترین همایش تجاری اختراعات تکنولوژی ۱۹ دی ماه برگزار می‌شود و باید دید که چه رویدادهایی در این همایش به وجود می‌آید.

نمایشگاه سی ئی اس

تلویزیون‌‌های 4K

بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین رويداد‌هايي که امسال در این همایش مورد رونمایی قرار خواهد گرفت تلویزیون‌هایی با کیفیت 4K و HDR است. تی وی‌های 4K در ابتدا ورود خود در دنیا امروزی قیمت بسیاری بالایی داشتند ولی الان این قیمت کاهش داشته و فرصت بسیار خوبی برای فروش بسیار بالا این محصولات است.

سازندگان همیشگی این صنعت مانند: سامسونگ، ال جی، سونی و پاناسونیک هم در این همایش حضور دارند.

کمپانی ال جی هم که احتمالا از تی وی OLED خود رونمای می‌کند که کیفیت بسیار وحشتناکی دارد، سامسونگ هم که علاقه به طراحی تلویزیون‌های خمیده دارد و حتما در این همایش حرکتی از خود نشان می‌دهد.

تی وی‌هایی با قابلیت نمایش HDR که می‌توان گفت که آینده نمایشگرهای تصویری هستند می‌تواند به فرمت اصلی نمایشگرها در سال 2017 در آید.

نمایشگاه سی ئی اس

ماشین‌های بدون سرنشین

در سال گذشته در انواع همایش‌هایی که مربوط به تکنولوژی بود موضوع ماشین‌های بدون سرنشین تبدیل به موضوع داغ در کنفرانس می‌شد و به عبارت دیگر طراحی ماشین‌های بدون سرنشین حتما یکی از موضوعات داغ سی‌ئی‌اس خواهد بود. 

این تکنولوژی یك روزی به صورت کاملا واقعی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. این فناوری هم از اینترنت استفاده می‌کند تا به حرکت بیفتد و نشان می‌دهد که دیگر اکثر فناوری‌هایی که خلق می‌شوند به چه اندازه به اینترنت نیاز دارند.

نمایشگاه سی ئی اس

واقعیت مجازی

همایش سی‌ئی‌اس 2016 برای واقعیت‌مجازی خیلی خاص بود که توانست این تکنولوژی خیلی سریع به بازار راه پیدا کند. از آن جایی که این فناوری به اندازه کافی از خود رونمایی کرد شاید امسال نباید منتظر نکته‌ای جالب از این باشیم. البته کمپانی HTC سال گذشته از هدست واقعیت‌گرا مجازی خود رونمایی کرد ولی تالان به روز رسانی خاصی از این شرکت ندیده‌ایم شاید در همایش امسال اتفاقی بی‌افتد.

از طرفی دیگر موج مشتری‌های این فناوری زیاد شده و شاید سازندگان این فناوری بخواهد ویژگی‌هایی که تاثیر بر روی تجربه‌های شخصی مشتری دارد را بخواهند رونمایی کنند.

در کل موضوع واقعیت‌مجازی تبدیل به یکی از نقطه اتکاهای این همایش تبدیل شده است.

نمایشگاه سی ئی اس

هواپیما بدون سرنشین(drone )

انتظار داریم که درون‌ها بازهم به ساختار عجیب غریب خود در سی‌ئی‌اس امسال ادامه دهند. کمپانی DJI که یکی از طراحان اصلی درون‌ها به شمار می‌رود یک دورونی را معرفی کرده است یک دوربین به جلوی این هواپیما متصل است.

ولی درون‌ها فقط مختص این مدل نمی‌شوند در همایش امسال می‌توانیم انتظار درون‌های سرعتی و جاسوسی را نیز داشته باشیم.

نمایشگاه سی ئی اس

هدفون‌های بی‌سیم

هدفون‌های بی‌سیم قابلیتی جدید نیست ولی در سال 2016 به دلیل نیاز بودن به این سخت‌افزار باعث شد که این تکنولوژی بسیار رشد داشته باشد.

نظرات خوب مشتری‌ها باعث شد که سازندگان به فکر طراحی‌های مختلف از هدفون‌های بی‌سیم باشند از همین رو کمپانی اپل یک هدفون جت بلک به صورت انحصاری برای آیفون 7 تولید کرد.

نمایشگاه سی ئی اس

دوربین‌های عکاسی

فتوكينا نام بزرگ‌ترین همایش در زمینه دوربین عکاسی است. در آخرین همایش Photokina کمپانی‌های قدر دوربین مانند فوجی فیلم و کنون از آخرین مدل‌های دوربین خود رونمایی کردند که قیمت‌های بسیار بالایی دارند. در همایش سی‌ئی‌اس امسال می‌توانیم شاهد مدل‌هایی از دوربین باشیم که قیمت پایین‌تری دارند.

 theverge

کد خبر 357631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha