همشهری آنلاین: تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: آنها که می‌توانستند در دفع فتنه به کلام، فعل و حرکت اقدام کنند و نکردند دامان‌شان به آتش فتنه خواهد سوخت.

 آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع)، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در دیدار سالانه جانبازان هشت سال دفاع مقدس با وي به مناسبت یوم الله ۹ دی، اظهار داشت: آیه ۲۵ سوره مبارکه انفال بیان یک واقعیت و هشداری به مسلمانان در همه اعصار است که می‌فرماید (وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ) و بترسید از بلایی که چون آید تنها مخصوص ستمکاران شما نباشد (بلکه ظالمان و مظلومان همه را فرا گیرد) و بدانید که عقاب خدا بسیار سخت است، فتنه در اینجا به معنای ابتلائات و حوادث ناگوار اجتماعی است و معنای متداول آزمایش و امتحان را ندارد‌، این کریمه قرآنی می‌فرماید افراد گمان نکنند تنها پدیدآورندگان فتنه مسئولند که البته حساب آنان با خداست و کار آنان از مصادیق ظلم است اما آنها که می‌توانستند در دفع فتنه به کلام، فعل و حرکت اقدام کنند و نکردند دامان‌شان به آتش فتنه خواهد سوخت.

قائم‌مقام جامعه روحانیت شیراز متذکر شد: در حدیث نبوی ذکر شده خداوند عامه را به عمل خواص عذاب نمی‌کند مگر زمانی که منکر پیش روی آنها مشاهده شود و کسانی حرکت ناهنجاری را انجام دهند و دیگران در حالی که می‌توانند منکر را خنثی کنند بی‌تفاوت بمانند که در این شرایط، عام و خاص با هم دچار عذاب الهی می‌شوند و اینکه چرا ساکتین فتنه سرزنش می‌شوند، به همین سبب است.

به گفته وي، البته به لطف خداوند و وجود مقام معظم رهبری که به اراده خدا و امداد غیبی الهی و به پاداش آن همه مجاهدت و جانبازی و ایثار، سکاندار حرکت کشتی انقلاب شد، فتنه دفع شد. اگر به مدد الطاف خفیه الهی و درایت مقام معظم رهبری(مدظله) و حضور مردم نبود، آتش فتنه خاموش نمی‌شد و عاملان و ساکتان و عام و خاص به یکسان در آن می‌سوختند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) افزود: ولایت فقیه، محور تمام حرکت‌های فردی و اجتماعی ما است و باید همواره با این هدایت الهی و نعمت بزرگ تجدید میثاق کنیم و توفیق زندگی زیر سایه ولایت وعنایت خاصه و اطاعت و تبعیت از ولایت، همه جای شکر دارد.

کد خبر 357022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha