همشهری آنلاین: نشان جشنواره بزرگداشت شمس تبریزی و کلید طلایی شهر خوی عصر جمعه در بارگاه شمس تبریزی، به شهرام ناظری خواننده معاصر کشورمان اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این مراسم که جمعی از هنرمندان و سینماگران برجسته کشور، مقامات و مسوولین محلی و مدیران وزارت کشور حضور داشتند، لوح تقدیری نیز از سوی خانه سینمای ایران به شهرام ناظری تقدیم شد.

شهرام ناظری نیز در این آیین،برگزاری جشنواره شمس تبریزی را اقدامی انسانی و بزرگ در عرصه فرهنگ کشور دانست و گفت: این اقدام تاثیر شگرفی در فرهنگ ایران زمین و آذربایجان خواهد داشت.

وی افزود:در جهانی که آشوب و غوغا و انسان کشی مرسوم شده نگاه به مسایل انسانی، در آسایش و صلح بشریت تاثیر زیادی خواهد داشت.

ناظری از خوی به عنوان قونیه دوم یادکرد و اظهارداشت:با برگزاری این جشنواره و معرفی مقبره شمس تبریزی این شهر به محلی برای تجمع علما، دانشمندان و فرهیختگان علم و ادب و عرفان تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به مفاهیم معنوی و اثر گذار و انسانی مولانا یادآور شد،برخی از این اشعار باید بر سر در سازمان های بین‌المللی نوشته شود.

ناظری از مردم خوی به عنوان مردمی صمیمی، فرهیخته و عارف یادکرد و گفت:از صمیم قلب به مردم خوی احترام می‌گذارم و به آنها عشق می‌ورزم.

در پایان این آیین و در آخرین برنامه از دومین جشنواره شمس تبریزی شهرام ناظری با همراهی گروه موسیقی مولانا کنسرت موسیقی اصیل ایرانی را با اشعار مولانا اجرا کرد.

در این آیین مرد با تشویق‌های پی درپی از شهرام ناظری و مسوولین و مقامات محلی و هنرمندان سینماگران کشور قدردانی کردند.

جشنواره بزرگداشت شمس تبریزی همزمان با کنگره بزرگداشت مولانا از یک هفته پیش در خوی آغاز شده بود.

جشنواره شمس تبریزی با پایان کنسرت شهرام ناظری پایان یافت.

کد خبر 35682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز