همشهری آنلاین: سخنران سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران می‌گوید: وظیفه روابط عمومی‌ها ارتقاء دانش عمومی جامعه است.

دکتر سعیدرضا عاملی استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران گفت: فن‌آوري‌هاي ارتباطات و اطلاعات يا به تعبيري دقيق‌تر فن‌آوري‌هاي فضاي مجازي اين امكان را فراهم مي‌كند كه ما بتوانيم با استفاده از صنعت داده‌كاوي و شخصي‌سازي اين اطلاعات، اطلاعات را در اختيار فرد متناسب با حوزه‌ علايق و مسئوليت‌هايش قرار دهيم.

روابط عمومي به عنوان پيشخوان واحدهاي خصوصي و دولتي كه مسئوليت پرتاب دستگاه‌ها را بر عهده دارد مي‌تواند با شناسايي همه ذي‌نفعان رسمي و غيررسمي و تشخيص حوزه‌ علايق آن‌ها كه به شكل سيستمي انجام مي‌گيرد مثل شبكه‌ اجتماعي كه افراد بر اساس علايق آن را تيك مي‌زنند و بر مبناي حوزه‌ علايق ارتباطات شبكه‌اي براي افراد ايجاد مي‌كند و آن‌ها را در جريان ورود داده‌هاي جديد در بستر شبكه‌اي قرار مي‌دهد.

بنابراين اين امكان از طريق صنعت فراگير فضاي مجازي فراهم شده تا ما بتوانيم داده‌ها را طبقه‌بندي كنيم و بر مبناي الگوريتم‌هاي ارتباطي در اختيار فرد يا افراد قرار دهيم.

از طرفي امروز بحث شخصي‌سازي اطلاعات، موضوع مهمي است. چرا كه افراد در يك سطحي از دانش واحد نيستند و در سطوح دانشي متكثري قرار دارند، كه اين فضاي الگوريتمي محيط مجازي اين امكان را فراهم مي‌كند كه ما بتوانيم متناسب با شخص داده در اختيارش بگذاريم.

لذا اين موضوع مستلزم اين است كه با پورتال‌هاي پيچيده و چند منظوره‌تري در دستگاه‌هاي كشور داشته باشيم و روابط عمومي مي‌تواند نقش مهمي در اين حوزه داشته باشد.

نکته دیگری که در اين حوزه ‌ حائز اهميت است این است كه يكي از وظايف روابط عمومي‌ها ارتقاء دانش عمومي است، ضمن اين كه وظيفه دارند نسبت به ارتقاء دانش حرفه‌اي خود و تخصصي خود اقدام کنند. ارتقاء دانش عمومي سازمان سطوح مختلفي دارد كه يكي از آن‌ها ارتقاء سطح ارتباطات بين فردي در يك سازمان است. به عبارتي، ايجاد يك كلاس بالايي از ارتباطات مبتني بر احترام به حقوق ديگران، انجام وظايف شغلي و انجام وظايفي كه مبتني بر مسئوليت‌هاي اجتماعي است و به عبارتي، اين دانش عمومي تا حدودي وارد حوزه‌ كيفيت ارتباطي مي‌شود.

كيفيت ارتباطي مفهوم بسيار مهمي است كه پيوند عميقي با دانش دارد. دانش است كه مي‌تواند كيفيت ارتباطات را ارتقاء دهد و يك شهروندي رضايتمندي را توليد كند. لذا دستگاه‌ها عميقاً نيازمند چنين سطح از دانش عمومي هستند كه هم بتوانند در ارتباطات دروني سازمان با كيفيتي بالا ارتباطات را تأمين كنند و هم در ارتباط با ساير مراجعين و ذي‌نفعان و مشتريان سازمان بتوانند اين رضايت را تأمين كنند كه دانش عمومي است كه از طريق فضاي مجازي امكان ارتباطات را به سطح سودفردي و سودجمعي و سود ملي و فراملي و سود جهاني توسعه دهد كه اين امكان از طريق مديريت دانش‌هاي نوين به اين شكل فراهم مي‌شود.

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

کد خبر 356651

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha