یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماری از تکنیک‌ها وجود دارند که برای برداشت چربی موضعی و اصلاح ریخت بدن به کار می‌روند و به عنوان لیپوساکشن بدون جراحی یا روش‌های غیرتهاجمی اصلاح ریخت بدن (body contouring) - برطرف کردن چربی و پوست آویزان شده، محکم کردن بافت‌ها و فرم دادن به بدن- شناخته می‌شوند.

fat removal

گرچه این روش‌های جایگزین لیپوساکشن از لحاظ عدم استفاده از جراحی دارای مزیت هستند، اما معمولاً به‌اندازه روش‌های جراحي تأثیرگذار نیستد.

اغلب تکنیک‌های جدیدتر، سلول‌های چربی بدن را با استفاده از انرژی-  معمولاً با گرما یا سرما - هدف قرار می‌دهند تا سلول‌های چربی آسیب ببینند و چربی درونشان تخلیه شود و روی هم بخوابند.

از جمله روش‌های غیرجراحی برای کاهش چربی بدن می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

- قراردادن در معرض سرما (cryoliplysis)

- امواج صوتی (اولتراسوند متمرکز با شدت بالا) (cavitation)

- امواج نوری (لیزر با شدت کم)

- امواج رادیویی (radio frequency)

این جایگزین‌های لیپوساکشن برای افرادی که چاق هستند، ساخته نشده‌اند، بلکه برای افرادی به کار می‌روند که وزن طبیعی دارند و در مجموع بدنشان متناسب است، اما در نواحی خاصی از بدن دارای تجمع چربی هستند که با رژیم غذایی یا ورزش برطرف نشده است.

این تکنیک‌ها همچنین ممکن است گزینه‌ای برای افرادی باشند که به علت بیماری‌ها یا سایر شرایط نمی‌توانند لیپوساکشن انجام دهند.

توجه داشته باشید نتایج این شیوه‌ها از فردی به فرد دیگر و بر حسب تکنیک مورداستفاده متفاوت است، ممکن است جلسات متعدد درمان لازم باشد و ممکن است عوارضی هم ایجاد شود.

اگر می‌خواهید از این روش‌ها استفاده کنید با دکترتان مشورت کنید. درعین‌حال به مصرف رژیم غذایی سالم و ورزش ادامه دهید، زیرا این دو شیوه هنوز بهترین راه‌ها برای برطرف کردن چربی اضافی بدن هستند.

کد خبر 356649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha