همشهری آنلاین: در حوزه تولید محتوا اول باید به سراغ وضعیت تولید محتواهای آموزشی در زمینه خود علم روابط عمومی رفت، در حال حاضر حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه‌ روابط عمومی وجود دارد.

حسین افخمی

دكتر حسین افخمي استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با ستاد خبری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران گفت: در حوزه تولید محتوا اول باید به سراغ وضعیت تولید محتواهای آموزشی در زمینه خودعلم روابط عمومی رفت، در حال حاضر حدود 100 الي 150 عنوان كتاب در حوزه‌ روابط عمومي وجود دارد. با وجود آن بخشي از اين تعداد كتاب‌ها در داخل تأليف شده‌اند اما باز هم رنگ و بوي ترجمه دارند يعني محتواي آن توليد شده نيست و بيشتر جنبه ترجمه دارند.

همچنین با توجه به توسعه تكنولوژي‌ها در زمينه‌ توليد محتوا نیزدر روابط عمومي رشد خوبي ايجاد شده است ولي كيفيت آن نياز به مطالعه دقيق‌تر و بيشتر دارد كه در اين ميان هر چه مؤسسات و انجمن‌هاي خصوصي روابط عمومي به شدت رو به رشد است اين مراكز به شكل مؤثر و خوبي در زمينه‌ آموزش فعاليت مي‌كنند در حالي كه سهم دانشگاهي در آموزش پايين‌تر از حد انتظار است و مي‌بايست بيشتر از اين در حوزه‌ مسائل تولید محتواهای آموزشي نقش داشته باشند.

وي معتقد است مراكز و دانشگاه‌هاي دولتي با مشكلات توسعه مواجه هستند بدين معني كه همزمان با توسعه علوم اجتماعي، سياست‌هاي بومي‌سازي و اسلامي شدن علوم در حوزه‌ علوم انساني به خصوص، دنبال مي‌شود، كه اجراي آن در بخش علوم اجتماعي و ارتباطات با دشواري‌هايي مواجه است، چرا كه اسلامي‌سازي و بومي‌سازي در شرايط تغيير تكنولوژي‌هاي نوين و همچنين تغيير بخش عمده‌اي از دروس در اين جريان بايد اتفاق بيافتد، كه اين چند وجه به شكل همزمان نمي‌‌تواند تغييرات اساسي داشته باشد.

در حوزه‌ پژوهش مشكلاتي در بخش دولتي وجود دارد كه توليد محتواي آموزشي را با مشكلات بيشتري مواجه مي‌كند كه بودجه و زمان از آن جمله هستند.

در حال حاضر بخش خصوصي آزادانه‌تر در توسعه فناوري‌ها و تكنولوژي‌هاي ارتباطي و ايجاد تغييرات در دروس و محتواي آموزشي فعاليت‌هايي را صورت داده است در حالي كه بخش دولتي كمتر توانسته در اين حوزه وارد شود.

در واقع مي‌توان گفت بخش خصوصي تكنيكي‌تر موضوع آموزش حرفه‌اي را مد نظر قرار داده و همچنين در توليد محتوای آموزشي و تغييراتي كه به اين اساس بايستي انجام مي‌شود محوريت كار را در دست داشته است.لذا به نظرم تا مشکل در حوزه تولید محتواهای آموزشی حل نشود تربیت شدگان این نوع محتوا نمی توان انتظار تولیدمحتواوپیام ها اثربخش داشت.

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع "روابط عمومی دانش محور و مدیریت محتوا"، با حمایت انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، انجمن بین المللی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی دانشگاه های خارجی و داخلی و با شرکت استادان، مدیران و کارشناسان صاحب نام، 19 دی ماه 1395در مرکز همایش های بین المللی المپیک برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی کنفرانس www.irancpr.ir رجوع نمایند.

کد خبر 356279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha