همشهری آنلاین: نخستین درگاه اطلاع رسانی خدمات دولتی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

درگاه

نخستین درگاه اطلاع رسانی خدمات دولتی کشور برای دستیابی آسان و سریع عموم مردم به اطلاعات و خدمات دستگاه های اجرایی کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت،امیرمنصور برقعی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در بخشنامه ای خطاب به تمام وزارتخانه ها، سازمان ها،موسسات،شرکت های دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی ضمن اعلام خبر راه اندازی آزمایشی«درگاه اطلاع رسانی خدمات دولتی» ،خاطرنشان ساخت:برای دستیابی آسان و سریع عموم مردم به اطلاعات و خدمات دستگاه های اجرایی و راستای سیاست های چهارگانه دولت نهم ، بویژه خدمت به بندگان خدا و عدالت گستری در زمینه دسترسی به اطلاعات دولتی و عمومی،همچنین تحقق اهداف تبصره (13) قانون بودجه مبنی بر کاهش ترددهای درون شهری ، فاز اول  طرح ملی«درگاه خدمات دولتی» با عنوان «پورتال مردم» که گامی اساسی برای تحقق دولت الکترونیک است در حد«درگاه اطلاع رسانی خدمات دولتی»به مرحله راه اندازی آزمایشی رسیده است.

اطلاعات موجود در نشانی www.iranmardom.ir که به عنوان نشانی این درگاه اعلام شده ، به این شرح است : نام دستگاه ارائه دهنده خدمت،شرح وتعریف مختصر در راستای معرفی خدمت ، ارتباط دستگاه ارائه دهنده خدمت با سایر دستگاه ها در راستای انجام خدمت ، قوانین و مقررات مربوط به ارائه خدمت ، مدت زمان لازم برای انجام خدمت توسط دستگاه ، هزینه های مربوط به انجام خدمت و چگونگی پرداخت آن توسط خدمت گیرنده ،‌ فرم های مورد نیاز برای انجام خدمت ، مدارک لازم برای دریافت خدمت و آدرس و نحوه دسترسی مردم برای دریافت خدمت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در بخشنامه خود همچنین یک دستورالعمل هفت ماده ای را به منظور راه اندازی نهایی این جایگاه اینترنتی برای مسئولان دستگاه های اجرایی صادر کرد.

بر اساس این دستورالعمل،تمام دستگاه های اجرایی مکلفند نماینده تام الاختیار خود را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور معرفی کنند و این معاونت می بایست کلمه کاربری و رمز عبور به سیستم را دراختیار نمایندگان دستگاه ها قرار دهد و نیز آموزش لازم برای ورود و ویرایش اطلاعات در سیستم را به آنان ارائه کند.

دستگاه های اجرایی همچنین مکلفند در هر ماه دستکم اطلاعات سه خدمت از خدمات خود را در جایگاه اینترنتی «پورتال مردم» قرار دهند و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی  رییس جمهور نیز باید هرماه گزارش پیشرفت طرح و میزان همکاری دستگاه های اجرایی را در زمینه به روزرسانی و تکمیل پورتال مذکور جمع آوری و جمع بندی کند و به صورت سه ماهه به شورای عالی اداری و شخص رییس جمهور ارائه نماید.

طبق مصوبه شورای عالی اداری ، مسئولیت پورتال استانی در استان ها با استاندار و وظیفه ورود اطلاعات و به روزرسانی آن برعهده دستگاه های استانی است.

دستگاه های اجرایی پس از اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ، نسبت به تشویق افرادی که در زمینه تکمیل و به روزرسانی پورتال مردم همکاری مناسب داشته اند و نیز مسئولان و کارکنان و دست اندرکاران روان سازی خدمات دستگاه های دولتی به مردم و فراهم ساختن بستر ارائه خدمات غیرحضوری به آنان ،در قالب دستورالعمل های مربوط اقدام خواهند کرد.

کد خبر 35598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز