همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اصرار ما این است که آژانس انرژی اتمی مرجع بی‌طرف باشد و نفوذ کسی در گزارش‌های آن منعکس نشود.

صالحی و آمانو

به گزارش مهر، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز پس از دیدار با آمانو دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: در این دیدار صحبت های مختلفی داشتیم و در خصوص روابط فی مابین همکاری های میان ایران و آژانس با یکدیگر به رایزنی پرداختیم.

وی افزود: خوشبختانه گزارش های آژانس از بعد از برجام تعهدات ایران را به التزاماتی که داشته منعکس کرده و بیانگر آن است که ایران هر چه را وعده داده به آن عمل کرده و این مطلب در گزارش های آژانس به خوبی منعکس شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در خصوص آب سنگین، اورانیوم های غنی شده و ذخایر آن، تحقیق و توسعه و دیگر مطالب با آقای آمانو به گفتگو پرداختیم.

صالحی با اشاره به اینکه در دیدار با آمانو در خصوص دستور روحانی به سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه صحبت کردیم، خاطرنشان کرد: بخصوص در موضوع پیشران ها با آقای آمانو صحبت کردیم که به چه شکل خواهد بود و تعهدات ما در قبال این موضوع نسبت به آژانس چگونه است.

وی افزود: روابط ایران با آژانس انرژی اتمی بسیار خوب است و اصرار ما این است که آژانس مرجع بی طرف باشد و در گزارش های آن نفوذ کسی منعکس نشود که تاکنون نیز همین گونه بوده و ما از آقای آمانو و آژانس تشکر می کنیم.

صالحی در پایان گفت: آقای آمانو جلسه ای را به زودی با آقای روحانی رئیس جمهور خواهند داشت و در آن دیدار هم به تفصیل  درباره روابط ایران با آژانس و مسائل مرتبط با برجام رایزنی خواهد شد.

کد خبر 355826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha