مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

حسن خجسته: همشهری سال ۱۳۷۱متولد شد؛ آن سال سردبیر یک برنامه رادیویی صبحگاهی بودم که باید هر روز خبرهای تازه و روز را برای مخاطبان می‌خواندم.

از‌‌ همان نخستین روزهای انتشارهمشهری، هر روز از کیوسکی در نزدیکی جام جم می‌خریدمش تا خبر‌هایش را برای آن برنامه استفاده کنم. اتفاقا نویسنده آن برنامه مرحوم دریایی بود که بعد‌ها سردبیر همشهری هم شد. وقتی او به همشهری آمد، با هم‌ اخبار و مطالب بده بستان هم داشتیم. به این ترتیب آشنایی من با همشهری، با یک خاطره خوب شروع شد. همشهری البته در ذهن بسیاری از مردم پایتخت و کشور با خاطره‌های خوبی ماندگار شده؛ خاطره نخستین روزنامه رنگی، نخستین روزنامه قطع کوچک و... درباره همشهری باید امیدوار بود که بتواند موفقیت‌های گذشته‌اش را حفظ و موفقیت‌های بیشتری کسب کند که البته کار دشواری است.

این روز‌ها شرایط برای روزنامه‌ها بسیار سخت است. آن‌ها در سه عرصه باید رقابت کنند؛ نخست با خودشان، دوم با رسانه بزرگ صدا و سیما و سوم با رسانه‌های فضای مجازی. حتما راز موفقیت در این عرصه آخر توجه به رویکرد‌های تفسیری است. رسانه‌های مجازی به‌دلیل حرکت در زمان فرصت ارائه چنین تحلیل‌هایی را ندارند و این فرصت در اختیار روزنامه‌هاست.

حالا روزنامه‌ای موفق خواهد بود که بتواند در کنار پاسخ به نیازهای خبری روز، از مسائل جاری ارتفاع بگیرد و البته مخاطبش را هم با خود به این ارتفاع ببرد. نگاه از آن بالا به رویداد‌های روز، مخاطب را هشیار‌تر خواهد کرد و روزنامه‌ای که بتواند چنین کاری بکند، حتما برنده خواهد بود.

  • یادداشت ۲۵سالگی همشهری | ‌حسن خجسته / عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما
کد خبر 355607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha