سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار رامسر گفت: در آینده نزدیک و حدود یک سال دیگر زمینی برای دفن زباله در رامسر نخواهیم داشت و از محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها درخواست داریم برای آینده دفن زباله چاره‌اندیشی کنند.

دفن زباله عروس شهرهای شمال در جنگل!

به گزارش ايسنا، نصرت اله کوزه‌گر زباله را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شهر رامسر، عنوان و تصریح کرد: زباله شهر در منطقه کلاکولی اشکته چال در بین راه جواهرده و در داخل یک جنگل دفن می‌شود.

کوزه گر با اشاره به این که زباله به عنوان یکی از چالش‌های مهم منطقه به شمار می‌رود از عدم همراهی موثر مدیران شهرستانی، استانی و کشوری گلایه کرد و افزود: چنانچه از طرح‌های پیشنهادی حمایت و پشتیبانی می‌کردند می‌توانستیم با اجرای مناسب و بکارگیری تکنولوژی روز کشورهای پیشرفته در راه رفع این معضل گام‌های موثری برداشته و زباله را از تهدید به یک فرصت تولید و رشد منابع اقتصادی تبدیل کنیم.

وی افزود: امروز زباله مشکلات فراوانی برای محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل سرسبز منطقه ایجاد کرده است و چنانچه هر چه سریع‌تر این معضل بزرگ را حل نکنیم شاهد وارد شدن آسیب‌های جدی زیست محیطی در منطقه به ویژه شهرستان رامسر خواهیم بود.

شهردار رامسر اشاره کرد: با وجود راهکارهای فراوان و مناسب از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر و آمادگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و پیگیری‌های مکتوب و حضوری متاسفانه مدیران شهرستانی، استانی و حتی ملی کم‌ترین حمایتی در اتخاذ تصمیم لازم و اجرایی شدن طرح‌های رفع معضل زباله نداشته‌اند.

شهردار رامسر افزود: فرهنگ‌سازی در بخش زباله و آموزش شهروندان برای کاهش تولید زباله و بهینه‌سازی آن برنامه ساده‌ای است که باید نهادینه شود، با مطالعه روش کار موفقیت‌آمیز مردم کشورهای دیگر، متوجه خواهیم شد که آنان چقدر به حفظ محیط زیست با رعایت اصول تفکیک زباله اهمیت می‌دهند. زباله به طلای کثیف معروف است اما شهرداری هزینه‌های زیادی برای جمع‌آوری، حمل و دفن آن متحمل می‌شود بدون آن که این طلای کثیف کم‌ترین آورده درآمدی را نصیب شهرداری کند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک و حدود یک سال دیگر زمینی برای دفن زباله در رامسر نخواهیم داشت و از محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها درخواست داریم برای آینده دفن زباله چاره‌اندیشی کنند.

کوزه‌گر با اشاره به این که چنانچه زباله‌های تر را مدیریت نکنیم شیرابه‌هایی تولید خواهد کرد، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر رامسر که با شیب تندی از بالا دست جنگل به سمت شهر دارد با هر بارندگی این شیرابه‌ها سرازیر شده و وارد سفره‌های آب زیرزمینی و دریا می‌شود و طبق نظریه متخصصین، شیرابه‌های زباله ۲۰ نوع سرطان تولید می‌کنند.

وی با اشاره به چالش بزرگ زباله که شهرهای شمالی را فرا گرفته است، عنوان کرد: غرب مازندران بر خلاف شهرهای کویری عاری از زمین‌های مناسب برای دفع زباله است و لازم است شهرهای غرب مازندران با کمک و حمایت همه جانبه دولت نسبت به ایجاد کارخانه‌ای که بتواند زباله را تبدیل به منابع و منافع اقتصادی کند اقدام کرده و شهرداری‌ها با مشارکت هم چاره‌اندیشی کنند.

کد خبر 355436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha