پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

وقتی پاییز فرا می‌رسد، پسته تازه نیز جزء اقلام موجود در سبد خرید هفتگی‌مان قرار می‌گیرد ولی اغلب ما تنها مغز آن را مصرف می‌کنیم و پوستش را دور می‌ریزیم

مربا

در حالی که از پوست پسته می‌توان مربای خوش‌عطر و طعمی درست کرد که نه‌تنها با نان و کره، صبحانه‌ای لذیذ را فراهم می‌کند بلکه به عنوان دسر هضم‌کننده غذا نیز بسیار مناسب است زیرا علاوه بر شیرینی مربا، پوست پسته نقش تقویت‌کننده معده را نیز دارد.

مواد لازم:
- پوست نرم پسته تازه، یک کیلوگرم
- شکر یک کیلوگرم
- آب 4 پیمانه
- جوهر لیمو، نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:
1 – ابتدا پسته‌ها را از پوست جدا کنید، سپس پوسته پسته‌ها را در سبدی ریخته و بشویید تا گرد و خاک آن از بین برود.
2 – پوست پسته را داخل آب، به مدت 8 الی 10ساعت یا فاصله بین شب تا صبح خیس کرده و طی این مدت چند بار آب آن را عوض کنید تا تلخی‌اش گرفته شود.
3 – در قابلمه‌ای مقدار 4 پیمانه آب ریخته و پوست پسته‌ها را داخل آن بریزید. قابلمه را روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب داخل آن جوش آمده و پوست پسته‌ها بپزد. برای این منظور، مدت 15 تا 20 دقیقه زمان لازم است.
4 – بعد از پختن پوست پسته‌ها، جوهر لیمو را همراه شکر به مخلوط آب و پوست پسته اضافه کنید و بگذارید به جوش زدن ادامه دهد تا شکر در آب حل شده و شربت آن قوام آید. در طول این مدت، مرتب کف مربا را بردارید. پس از قوام آمدن شربت، مربا هم آماده خواهد شد.
نکته یک: به جای جوهر لیمو می‌توانید از 2 تا 3 قاشق سوپ‌خوری آبلیمو استفاده کنید؛ جوهر لیمو و آبلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن به مربا اضافه می‌شود.
نکته2: پوست پسته باید تازه، سالم و بدون لک باشد در ضمن خوشرنگ بودن پوست پسته، مربا را نیز خوشرنگ می‌کند.

کد خبر 35540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز