پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

آیا می‌دانید چطور باید نقره، طلا و جواهرات را تمیز کنید؟ اگر نمی‌دانید؛ بخوانید

تمیز کردن نقره: اگر انگشتر نقره شما به هر دلیل ، مثلا مجاورت با مایع سفید کننده ( وایتکس) سیاه شد ناراحت نباشید آن را مدتی داخل آب نمک غلیظ بیندازید ، سپس چند دقیقه آن را روی فرشی که پرزدار است محکم بکشید ، می‌بینید که مثل اول سفید می‌شود. اگر گردنبند یا انگشتر نقره‌ای شما کدر شده است باید آنها را مدتی در آب لیمو بگذارید و سپس با آب گرم بشویید و بعد با یک تکه پارچه جیر آنها را جلا دهید. راه دیگر برای پاک کردن نقره‌جات این است که یک ظرف به حجمی که بتوان نقره‌ها را درون آن قرار داد ، تهیه کنید و مقداری سرکه در آن بریزید روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد و بعد آب بکشید و خشک کنید. 
طلا و جواهرات: برای پاک کردن این فلزات باید:
الف: مقداری مایع ظرفشویی در آب بریزید و روی اجاق گرم کنید و وسایل طلایی را درون آب قرار دهید و با مسواک برس بزنید و سپس با آب داغ بشویید و خشک کنید و با جیر جلا دهید.
ب: پودر صابون را درون آب داغ بریزید و چند قطره آمونیاک به آن اضافه کنید و برس نرم لطیفی به آن بزنید و آن را با آب نیم گرم خوب بشویید و خشک کنید و سپس در الکل فرو برید و بشویید تا هیچ چروکی باقی نماند. 
ج: مقداری خمیر دندان را به همراه یک مسواک روی جواهرات مالش دهید و سپس طلاها را کاملا شسته و خشک کنید.
د: با مقداری آبلیمو و کمی مایع ظرفشویی طلاهای خود را جلا دهید. 
ه: راه آخر این است که طلاها را در الکل 90 درجه بخیسانید و مدت دو تا سه ساعت رها کنید با پارچه پشمی آن را خشک و براق کنید.
کد خبر 35528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز