همشهری آنلاین: این مطلب به معرفی شرکت خصوصی خودروسازی رانیران می‌پردازد.

رانیران

شركت رانيران در سال ١٣٧٠ توسط برادران تهراني تأسيس شد. شركت رانيران (سهامي خاص) نخستين شركتي است که به توليد اتوبوس‌هاي شهري و توريستي مدرن در ايران مبادرت كرده است.

حاج رضا تهراني و حاج اصغر تهراني از اوايل جواني، فعاليت اتوبوس‌سازي را آغاز كرده و کارخانة پارس لوکس را بنيان نهاده و نخستين اتوبوس و ميني‌بوس‌هاي مگروس دويتز را در ايران توليد كردند.

رانیران

در سال ١٣٧٠ بين شرکت رانيران و شرکت اتوبوس‌سازي ولوو (VBC) قرارداد اخذ نمايندگي انحصاري خريد شاسي (قطعات CKD) و ساخت بدنه انواع اتوبوس‌هاي ولوو با شرکت اتوبوس‌سازي ولوو براي توليد اتوبوس در ايران و عرضه خدمات پس از فروش به امضا رسيد.

شركت رانيران از آغاز تأسيس تا به امروز، فعاليت‌هاي خود را در همه ابعاد، به ويژه بهبود و ارتقاء کيفي محصولات، توسعه داده و در راستاي رسيدن اهداف دراز مدت در چشم انداز توليد داخلي، مطابق با پيش‌بيني در قراردادهاي منعقده، با راه‌اندازي خطوط مونتاژ، ساخت و آموزش مستمر نيروي انساني، سرمايه‌گذاري کلاني كرده است.

شهرت فراگير نام رانيران در بازار داخلي و بازارهاي خارجي (به ويژه کشورهاي همجوار) هم‌اكنون باعث شده که تقاضا براي اتوبوس‌هاي رانيران به طور مداوم افزايش يابد، و به محض اعلام پذيرش سفارش‌هاي خريد، همه توليدات برنامه‌ريزي شده و پيش‌فروش شود. اين شركت اکنون دارای ظرفیت تولید شش دستگاه اتوبوس شهری و توریستی در روز می‌با‌شد.

شركت رانيران با بیش از بيست سال حضور مداوم در عرصه سازندگي، توليد و عرضه انواع اتوبوس‌هاي ولوو، و با بهره‌گيري از مديران، مهندسان، كاركنان و كارگران كارآزموده و شرکت در دوره‌های آمورشی بین المللی volvo ،در استفاده از آخرين دستاوردهاي تكنولوژيك جهاني در توليد مدرن‌ترين اتوبوس‌هاي بين شهري و توریستی در ايران پيشگام است.

رانیران

اين شركت با توليد هزار دستگاه اتوبوس شهري B10M آغاز به كار كرد، و با توجه به تأمين بخشي از نيازهاي روزافزون ناوگان ترابري جاده‌اي كشور، به توليد اتوبوس‌هاي توريستي همت گماشت.

محصولات رانيران با استفاده از آخرين ابداعات و نوآوري‌هاي تكنولوژيك، از استاندارد آلايندگي EURO II & EURO III & EURO IV و قابل ارتقا و انطباق با استاندارد EURO V برخوردار شده‌اند.

رانيران در ساخت و عرضه بدنه‌ هايدك با ضريب استحكام و ايمني بيش‌تر و تأمين راحتي سرنشينان و هم‌چنين تنوع در عرضه انواع اتوبوس، مانند اتوبوس‌هاي مدل B7R (در تيپ های مختلف) و B12 (کلاسیک) و بوگي (سه محور)، سرآمد عرضه‌كنندگان مدل‌هاي متنوع، زيبا و جديد اتوبوس به بازار ايران بوده است.

راه‌اندازي خط توليد اتوبوس‌هاي مدل B12B (TX)، در سال‌هاي 86ـ1383 ره آوردي ديگر از عرضه پيشرفته‌ترين و مجهزترين اتوبوس توريستي روز اروپا توسط شركت رانيران بوده است.

کد خبر 355215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha