شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

زن جوانی که متهم است شوهرش را به قتل رسانده تا با خواستگار سابق خواهرش ازدواج کند، وقتی در برابر قضات دادگاه کیفری قرار گرفت، اتهام قتل را انکار کرد.

متهم

براساس محتويات پرونده، اين زن روز 14بهمن‌ماه سال 90 با اورژانس ورامين تماس گرفت و براي نجات شوهرش كه بيهوش شده بود، كمك خواست. زماني كه امدادگران بر بالين مرد جوان حاضر شدند معلوم شد او ساعتي قبل جانش را از دست داده است. در نگاه اول مرگ اين مرد طبيعي به‌نظر مي‌رسيد اما وقتي جسد از سوي متخصصان پزشكي قانوني معاينه شد، آنها اعلام كردند كه او بر اثر خفگي جانش را از دست داده و به‌احتمال زياد به قتل رسيده است. به اين ترتيب تحقيقات براي شناسايي عامل اين جنايت آغاز شد.

زن مقتول در جريان تحقيقات به مأموران گفت: شب قبل از حادثه شوهرم بدون اينكه مشكلي داشته باشد، خوابيد اما صبح كه بيدار شدم هر چه كردم او بيدار نشد. ابتدا فكر كردم بيهوش است. اما بعد ترسيدم و با اورژانس تماس گرفتم ولي ظاهرا چند ساعت قبل جانش را از دست داده بود.

معلوم نبود چه‌كسي در پشت پرده اين جنايت مرموز قرار دارد. با وجود اين بررسي‌ها ادامه يافت تا اينكه كارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد همسر مقتول به‌طور پنهاني با مردي غريبه در تماس است. دنبال‌كردن اين سرنخ كارآگاهان را به جايي رساند كه به اين نتيجه رسيدند همسر مقتول او را به قتل رسانده است.

به همين دليل وي و مرد غريبه بازداشت شدند.زمان وقوع جنايت به‌جز مقتول و همسرش هيچ‌كس در خانه نبود و همه شواهد و مدارك عليه او بود. با اين حال وي حاضر نبود قتل شوهرش را به گردن بگيرد. او رابطه مخفيانه با مرد جوان را قبول كرد اما گفت او در قتل نقشي ندارد.

در چنين شرايطي پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاكمه كه صبح ديروز در شعبه دوم، به رياست قاضي محسن زالي بوئيني برگزار شد، ابتدا پدر و مادر مقتول خواستار قصاص قاتل پسرشان شدند. در ادامه اتهام مباشرت در قتل عمدي به زن جوان تفهيم شد و او در دفاع از خود گفت: من شوهرم را به قتل نرسانده‌ام. من و او زندگي خوبي داشتيم و در كنار يكديگر خوشبخت بوديم و دليلي وجود ندارد كه من بخواهم وي را به قتل برسانم.

در ادامه وقتي قاضي از او درباره رابطه مخفيانه با مرد جوان پرسيد، او گفت: چون شوهرم گاهي به من بي‌توجهي مي‌كرد مي‌خواستم با پيامك فرستادن براي مرد جوان كه خواستگار سابق خواهرم بود، كاري كنم تا شوهرم حسادت كند و به من بيشتر بها دهد. من قتل را قبول ندارم.

سپس مرد جوان كه اتهامش رابطه نامشروع بوده و با قرار وثيقه آزاد است در جايگاه ايستاد و گفت: من مدت‌ها قبل خواستار خواهر اين زن بودم و قرار بود با او ازدواج كنم اما وقتي فهميدم او يك مرتبه با مرد ديگري عقد كرده، از ازدواج با او منصرف شدم. در آن مدت زن جوان دچار توهم شده بود كه من به او توجه دارم و براساس همين خيالات شروع به فرستادن پيامك براي من كرد اما من زياد به او توجه نمي‌كردم تا اينكه فهميدم شوهرش به قتل رسيده است. من در اين ماجرا نقشي ندارم. با پايان دفاعيات متهمان و وكلاي‌شان، رئيس دادگاه ختم جلسه را اعلام كرد و قرار است به‌زودي رأي دادگاه صادر شود.

کد خبر 355100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha