همشهری آنلاین: نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم ایران را امیدوار کرده، به طوریکه با اجرای این طرح، مشکلات بسیاری از مردم که توان مالی ندارند، برطرف شده است.

امام جمعه زاهدان

به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در دیدار وزیر بهداشت با مردم شیعه و سنی در مسجد الزهرا (س) اهل سنت ایرانشهر اظهار کرد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، کسانی که تمکن مالی داشتند برای مداوا به خارج از کشور می‌رفتند.

عضو خبرگان رهبری افزود: برخی از مردم سیستان و بلوچستان قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، برای درمان بیماری خودمجبور بودند به پاکستان سفر کنند و در این راه با مشکلات زیادی روبه رو مي‌شدند.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: هم اینک با اجرای این طرح، مردم دورترین نقطه سیستان و بلوچستان نیز از وجود پزشک متخصص بهره‌مند هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته پزشکان خارجی (پاکستانی، هندی و بنگلادشی) در این استان حضور داشتند که به برکت نظام جمهوری اسلامی و اجرای طرح تحول نظام سلامت، دیگر خبری از چنین پزشکانی نیست.

آیت الله سلیمانی اظهار کرد: هم اکنون بهترین متخصصان با کمترین هزینه به درمان بیماران در سراسر کشور حتی دورترین نقاط سیستان و بلوچستان می‌پردازند که این جای قدردانی دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: پزشکان بسیار زیادی در کشور به برکت طرح تحول نظام سلامت امروز به مرم خدمات رسانی می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درخواست داریم تا با ارتقای دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه موافقت کنند زیرا مردم این خطه از ایران اسلامی، شایسته بهترین خدمات هستند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایرانشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه می‌تواند زمینه‌های خدمات رسانی بیشتر به مردم ولایت مدار این شهرستان را فراهم کند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: پذیرش دانشجو در رشته فوریت‌های پزشکی در مقطع کاردانی، یکی دیگر از درخواست‌های مردم شریف و مومن ایرانشهر است که امیدواریم این موضوع نیز از طرف وزیر دنبال شود.

  • سخنان امام جمعه اهل سنت ایرانشهر

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در این نشست گفت: یکی از خصوصیات نظام جمهوری اسلامی این است که از 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت قرار داده است.

مولوی عبدالصمد کریم زایی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید و مسئولان نظام، توجه بسیار زیادی به سیستان و بلوچستان دارند که نیاز است مردم نیز همگام با دولت در جهت توسعه و پیشرفت استان تلاش کنند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، یکی از بهترین وزرای دوست داشتنی دولت تدبیر و امید است.

کریم زایی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توانست با اصول و منطق، برجام را به کشورهای غربی بقبولاند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بارها به کشورهای غربی گفته که هدف از دستیابی به انرژی هسته ای استفاده صلح آمیز از آن است و هیچ گاه به دنبال تخریب نیست.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: دولت تدبیر و امید توانست طرح تحول نظام سلامت را به خوبی در کشور اجرا کند که جای تقدیر دارد.

کد خبر 355068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha