شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کفش‌های برفی معمول برای راه رفتن در برف با گام‌های آهسته و شمرده مناسب هستند. اما اکنون کفش‌های ورزشی به بازار آماده که از جنس فوم بوده و می‌توان با آن روی برف‌ها دوید.

با این کفش می‌توانید در برف بدوید

به گزارش مهر، با الهام از کتانی مخصوص دو، نوعی کفش سبک و شناور ساخته شده که به وسیله آنها می‌توان در زمستان و روی برف‌ها نیز دوید.

به طور معمول کفش‌های برفی با قالبی آلومینیومی ساخته می‌شوند اما در این اواخر برندهای مختلف سعی کردند با به کار بردن فوم تا حدی از وزن این کفش‌ها بکاهند. در همین راستا شرکت Crescent Moon یک کفش برفی تمام فوم ساخته است. این کفش‌ها که هنوز نام مناسبی ندارند، به طور کامل از فوم EVA ساخته می‌شوند. این نوع فوم بیش‌تر دربخش میانی کفش‌های ورزشی به کار می‌رود. شکل خاص این کفش‌ها و انحناهای آن به حرکت راحت‌تر فرد کمک می‌کند.

بر خلاف کفش‌های برفی دیگر که روی کفش فرد بسته می‌شوند، این نمونه ثابت است بنابر این هنگام راه رفتن در پا نمی‌لغزد و تکان نمی‌خورد.

روی بخش بالایی کفش برفی نوعی ضربه‌گیر قرار دارد که تاثیر فشرده شدن برف زیر پا و برخورد آن با زمین را کاهش می‌دهد. بخش زیرین کفش سخت‌تر است و از نوعی کامپوزیت EVA ساخته شده است. همچنین با الهام از تایرهای برفی، در آن شیارهایی ایجاد می‌شود و به این ترتیب راه رفتن در برف تسهیل می‌شود.

این شرکت کفش‌های برفی جدید خود را ماه آینده در SIA Snow Show در دنور، مرکز ایالت کلورادو آمریکا به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 355035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha