همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در سال ۲۰۱۶ رتبه دهم دنیا را در شاخص آموزش عالی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در بین دانشگاه‌های مختلف کسب کرد.

به گزارش ایرنا، دكتر باقر لاریجانی در همایش «بین‌المللی‌سازی آموزش علوم پزشکی» در اصفهان افزود: ایران در یک دهه اخیر رشد چشمگیری در زمینه علم و فناوری داشته است به‌طوری که تعداد دانشمندان ایرانی که جزء یک درصد دانشمندان برتر دنیا قرار دارند در این مدت پنج برابر شده است.

وی با اشاره به شاخص نوآوری جهانی (global inovation index) نیز اظهار کرد: رتبه ایران در سال 2014 در این شاخص 106 در میان 143 کشور بود اما در سال جاری میلادی به رتبه 78 ارتقا یافته است.

لاریجانی به ظرفیت‌های دانشگاه‌های پزشکی کشور اشاره و تصریح کرد: سهم این دانشگاه‌ها در میان 20 دانشگاه برتر کشور بالاست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حوزه پزشکی کشورمان به دلیل رشد رشته‌های تخصصی، پی اچ دی و فلوشیپ‌ها می‌تواند به عنوان مرجع علمی در منطقه مطرح شود.

وی افزود: ایران می‌تواند محل مناسبی برای تعلیم دانشجویان کشورهای همسایه باشد تا دانشجویان و استادان آنها تردد بیشتری به کشورمان داشته باشند و در رتبه‌های بین‌المللی حضور بیشتری داشته باشیم.

لاریجانی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در این زمینه قدم برداشته‌اند، خاطرنشان کرد: ما علاوه بر اعتباربخشی ملی به همه دانشگاه‌ها، کار اعتباربخشی بین‌المللی را در برخی دانشگاه‌های پزشکی دنبال کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اعتباربخشی بین‌المللی باعث می‌شود تا شناخت بیشتری نسبت به دانشگاه‌های کشور ایجاد شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر همه ظرفیت‌هایمان را کنار هم بگذاریم، با حرکت شبکه‌ای، اقدام‌های خود را جدی‌تر کنیم و از مواردی که ممکن است در برخی نقاط چالش‌هایی ایجاد کند، مراقبت کنیم، پیشرفت بیشتری در حوزه علم و فناوری خواهیم داشت.

کد خبر 354854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha