چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرسپولیس برانکو مانند تیم ملی کی‌روش کم گل می‌خورد و شاید دلیلش حضور پرتعداد سرخ‌ها در تیم ملی باشد که برانکو را مجبور به اتخاذ شیوه جدید کرده است.

برانکو کی‌روش

به گزارش مهر، یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات برانکو ایوانکوویچ داشتن بازیکنان زیاد در تیم ملی ایران است که با وجود کی روش و اردوهای گلخانه‌ای که دارد، بخش بزرگی از هسته مرکزی پرسپولیس را از این تیم دور می‌کند و به این ترتیب بازیکنان به قول قدیمی‌ها آب به آب می‌شوند و بین دو تاکتیک دو مربی سرگیجه می‌گیرند.

این مشکل پیش از این برای امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی در استقلال رخ داد و اتفاقا هر دو مربی هم در سال مقدماتی جام جهانی جام را از دست دادند. این مشکل تا حدودی برای سپاهان هم رخ داد اما تا این لحظه برانکو در این رابطه با وجود مشکلات مشابه این مربیان و آن باشگاه‌ها صدرنشین لیگ برتر مانده است.

او چه کرده و چه برنامه‌ای دارد این اتفاق را رقم زده و تا این لحظه موفق بوده است؟ خیلی‌ها این روزها به نوع بازی اقتصادی پرسپولیس انتقاد می‌کنند، تا حدودی هم حق دارند چون این همان پرسپولیس پایان فصل قبل است که نمی‌تواند مثل آن روزها زیبا و هجومی بازی کند اما آیا دلیل این مهم از تصادفی است و یا کار از دست برانکو در رفته است؟

پاسخ این پرسش‌ها را باید در نوع و جنس بازی پرسپولیس یافت آنجا که برانکو با هنرمندی توانسته کاری کند که پرسپولیس هجومی فصل قبل، به شکلی دیگر بازی کند و آن شکل چیزی نیست جز شباهت فوق‌العاده پرسپولیس به تیم ملی ایران.

برانکو استراتژی پرسپولیس را کاملا شبیه به استراتژی تیم ملی کرده است و این را نه تنها شکل بازی بلکه آمار هم تایید می‌کند.

پرسپولیس مثل تیم ملی بسیار سخت گل می‌خورد و آنها در دوازده بازی تنها سه گل خورده‌اند مثل تیم ملی ایران که تاکنون در مقدماتی جام جهانی هیچ گلی دریافت نکرده است. پرسپولیسی که چهارتا چهارتا گل می‌زد حالا بسیار کم گل می‌زند و از این حیث هم پرسپولیس شبیه به تیم ملی ایران شده است.

برانکو با تغییر کامل سبک بازی پرسپولیس کاری کرده که تمرینات زیربنایی و استراتژی بازی در تیم ملی و در پرسپولیس برای آن هفت یا هشت بازیکن که در هر دو تیم هستند، تفاوت عمده‌ای نداشته باشد. ایجاد صخره دفاع توسط کی‌روش برای برانکو هم مفید می‌شود و نوع بازی پرسپولیس برای کی روش هم ارزشمند است و به همین دلیل است که با وجود اختلاف‌هایی میان این دو مربی، کی روش بیشترین بازیکن را از پرسپولیس برداشته و هر روز هم بر تعداد این بازیکنان از پرسپولیس اضافه می‌شود.

در واقع برانکو درست تصمیم گرفته است، او پرسپولیس را کم آسیب پذیر‌تر کرده و اگرچه این تیم مثل سال قبل هجومی نیست اما شانس قهرمانی زیادی دارد چرا که بازیکنانش مثل بازیکنان پیشین استقلال و سپاهان اسیر دوگانگی تمرین و مسابقه نمی‌شوند.

کد خبر 354853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha