پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رابرت بوش (Robert Bosch GmbH) یک شرکت بر پایه فناوری است که در سال ۱۸۸۶ توسط رابرت بوش در اشتوتگارت آلمان بنیان نهاده شد.

BOSCH

این شرکت بزرگ‌ترین تأمین‌کننده لوازم خودکار در جهان و عرضه‌کننده قطعات اتومبیل بوده و تقریبا‌ با همه خودروسازان جهان تعامل دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر گرلینگن آلمان قرار دارد.

رابرت بوش در سال 1861 ديده به جهان گشود. وي در روستای آلبک واقع در جنوب آلمان و شمال شرقی شهر اولم به دنیا آمد. بوش در سن 25 سالگي کارگاه مهندسي ماشين‌آلات سبک و مهندسي برق خود را به همراه دو نفر ديگر بنا كرد. خدماتي که در کارگاه او ارائه مي‌شد، عبارت بود از: تعمير دستگاه‌هاي تلفن، لوازم عکاسي، دستگاه‌هاي ماشين تحرير و ماشين‌آلات ديگر.

رابرت بوش

وي در سال 1902 شمع ماشين بوش را ثبت اختراع کرد و در مدت زمان نسبتا‌ کوتاهي، کارگاه مبدل به شرکت بين‌المللي موفقي شد.

اساس توسعه و گسترش آن با وجود سادگي بر اختراعاتي ابتکاري همانند احتراق مغناطيسي براي موتورهاي درون‌سوز بنا شده بود.

در سال 1909 ارائه اولين محصولات خارجي در‌ ايالات متحده آمريکا آغاز شد و شرکت بوش در سال 1913 اولين توليدکننده ماشين با سيستم برقي کامل بود. ماشين اصلاح، در سال 1928 به عنوان اولين ابزارآلات برقي بوش وارد بازار و سبب اختراع موارد ديگري نيز شد.

شرکت بوش با چشم‌انداز رشد و توسعه درازمدت همراه با سودآوري براي مشتريان، سهامداران و همکاران، بر‌اين عقيده استوار بود که اولين و مناسب‌ترين انتخاب بر مبناي نياز بازار مشخص مي‌شود.

بوش که در سال 1933 با يخچال خود، طلايه‌دار خط توليد وسايل خانگي جديد بود، اولين دريل برقي را در سال 1932 و اره عمودبر را در سال 1946 وارد بازار کرد. ‌اين اختراعات پايه و اساس طيف گسترده‌اي از ابزارها و لوازم براي انواع کاربردهاي ماشيني را فراهم ساخت، در حالي که راه حل‌هايي کامل و جامع براي صنعت، تجارت و بازار لوازم خانگي و نيمه‌صنعتي‌ ايجاد کرد.

مسووليت جمعي، فعاليت‌هاي بهداشتي و ‌ايجاد درک و تفاهم بين‌المللي بخشي از فلسفه رابرت بوش بوده است، سنتي که بعدها موسسه خيريه رابرت بوش مسووليت آن را برعهده گرفت. در سال 1936 بيمارستان رابرت بوش به عنوان يک سازمان خيريه افتتاح شد.

ارزش‌هاي شرکت بوش، عمل کردن به صورت جهاني و احترام به تنوع نيازهاي مشتريان در مناطق مختلف جهان بود و گسترش فرهنگ اعتماد، حمايت از کارگشايي و پيش‌قدم بودن، سرمايه‌گذاري بر توانايي‌هاي نهفته در فرهنگ‌هاي گوناگون براي جهاني کردن تفکر و عملکرد و توجه بر بهبود مستمر و اقدام به موقع، ازجمله ارزش‌هاي‌ اين شرکت در راه‌ جهاني شدن بود.

شرکت بوش

در سال 1952 لوازم آشپزخانه، لوازم خانگي و نيمه‌صنعتي و لوازم هيدروليک بر طيف محصولات اضافه شد و عايق‌هاي حفاظتي به منظور فراهم‌سازي حداکثر ‌ايمني براي کاربر يا مصرف‌کننده معرفي گرديد.

دو سال بعد، مقدمات ارائه محصولات بوش در مکان‌هاي جديدي در استراليا، برزيل و هندوستان فراهم شده و در سال 1965 لوازم آشپزخانه بوش براي فروش فوق‌العاده ارائه شد و در سال بعد طيف ابزارهاي برقي به بازار لوازم خانگي و نيمه‌صنعتي راه پيدا کرد.

مديران‌ اين شرکت عقيده داشتند، ما در سازماني مشغول به کار هستيم که براي کارکنان خود ارزش بالايي قائل است. کار ما توام با چالش، قدرشناسي و لذت بوده و ما در جست‌وجوي کار تيمي‌ و‌ ايده‌هاي نو هستيم و براي آن ارزش قائليم و از آن پشتيباني مي‌کنيم. نام تجاري ما معادل تعهد به کيفيت، خدمات و نوآوري در درازمدت است.

در سال 1978 بوش سيستم ABS. براي ماشين به صورت مشترک با صنعت ماشين‌سازي‌ ايجاد کرد. نخستين دريل چکشي چرخشي دو کيلو گرمي ‌در سال 1981 توسط بوش توليد شد و چهار سال بعد، اولين اره برقي همه‌کاره جهان را معرفي کرد. اولين سمباده لرزان نيز در سال 1988 توليد گرديد. يک سال بعد توليد ابزارهاي برقي شامل چکش و سنگ زاويه‌اي در کارخانه «سبنيتز» در ساکسوني شروع شد.

بوش در سال 1990 دريل‌هاي چکشي و تخريب‌کن پنج شياره را توليد کرد و 2 سال بعد، اولين دريل ضربه‌اي هوشمند را اختراع نمود و شرکت‌هاي بازاريابي در چندين کشور اروپاي شرقي (لهستان، لاتويا، مجارستان و اوکراين) تاسيس کرد.

خريداري کارخانه‌هاي اسکيل، درمل و آتکو زوالکاست از جمله کارهاي بوش در قرن اخير بوده است و شرکت رابرت بوش امروزه با وفاداري نسبت به شعار موسس بوش، «بهتر است پول خود را از دست بدهيم تا اعتماد و اطميناني که مشتري به ما مي‌کند را از کف دهيم»، هنوز از اصل ارائه کيفيت برتر پيروي مي‌کند. اين شرکت در سطحي جهاني، در زمينه صنعت ابزارآلات برقي منشاء اثر بوده است.

افزون بر تعهد اجتماعی که به صورت تنوع محصولات به منظور استفاده در همه زمینه‌های زندگی روزانه جاری و ساری است، شرکت بوش یکی از سردمداران صنعت آلمان در این عرصه نیز شمرده می‌شود. مسئولیت اجتماعی همه کارهای بهداشتی و بوجود آوردن فهم مشترک جهانی قسمتی از بنیان‌های فکری رابرت بوش بوده است، سنتی که در ادامه موسسه خیریه رابرت بوش مسئولیت آن را عهده‌دار شد و هنوز هم به صورت فعال به آن پایبند مانده است.

کد خبر 354822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha